Hjelp (Avkortning på forsikring ved trimming)

Anbefalte innlegg

Bil.JPG

Krasja jo bilen for 2 uker siden, og siden har den stått på Møller Ryen Oslo. Bilen skal bli kondemnert i følge Trygg Hansa. Men! Bilen er jo chipet, og dette hadde de fått Møller til å sjekke. Så jeg har valget mellom 55000,- i avkortning eller sette på Orginal chip, tror jeg slipper å sette på orginal eksos ( har 3"fra turbo)..Så da blir det jo til å sette på orginal chip. Noen som har tips/råd hvordan jeg kan få fikset dette? Bilen står jo ute på Møller og det må gjøres der, ikke har jeg orginal chip eller. Alt jeg trenger er jo å få satt den i, de får jo ikke testet noe som helst, da store deler av motor er defekt....Noen som kan hjelpe:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra dit en kveld og ta ut hjerne evt bare chippen. hør med ts racing kanskje de har noen orginal chipper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg har valget mellom 55000,- i avkortning eller sette på Orginal chip, tror jeg slipper å sette på orginal eksos ( har 3"fra turbo)..Så da blir det jo til å sette på orginal chip.

 

Det vet du har chip men gir deg full dekning dersom du setter i originalen ? Den skjønte jeg ikke. Uansett på hjernen ut og du må få loddet inn orignalchip. Dette er ikke noe du gjør ute i snøen for å si det sånn. Om du kan få med deg hjernen og oppsøk ett chiptrimfirma og hør om de kan sette den tilbake til orignal stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bytte med deg, har en motorstyring liggende som er orginal men som er deffekt. Brent av en print bane, men det er ingen som ser det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet du har chip men gir deg full dekning dersom du setter i originalen ? Den skjønte jeg ikke. Uansett på hjernen ut og du må få loddet inn orignalchip. Dette er ikke noe du gjør ute i snøen for å si det sånn. Om du kan få med deg hjernen og oppsøk ett chiptrimfirma og hør om de kan sette den tilbake til orignal stand.

Hansa vet det sikkert ikke men kansje mekanikkerene på Møller har vært så ok å sakt ifra så han har en mulighet til og ordne opp før de gir beskjed til Hansa?? Men hva vet jeg. Bare tipper jeg nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet du har chip men gir deg full dekning dersom du setter i originalen ? Den skjønte jeg ikke. Uansett på hjernen ut og du må få loddet inn orignalchip. Dette er ikke noe du gjør ute i snøen for å si det sånn. Om du kan få med deg hjernen og oppsøk ett chiptrimfirma og hør om de kan sette den tilbake til orignal stand.

 

Jo faktisk ringe de fra Trygg Hansa og sa at jeg måtte sette bilen i "orginal" stand hvis jeg skulle få full erstattning. Hvis de skulle selge vraket kunne det ikke være 220hk på den. Da måtte de betale avgift, så enten måtte jeg betale avgift til statet (som de trakk i fra på forsikrings summen) eller så måtte jeg sette på orginal chip, så de kunne selge vraket som 150hk....Var jo ok det da...Men problemet er at jeg ikke har peil på hvordan jeg bytter chip...samme om den fungerere eller ikke, de får jo ikke testet det, da halve motor er defekt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bytte med deg, har en motorstyring liggende som er orginal men som er deffekt. Brent av en print bane, men det er ingen som ser det.

 

Er det lett å bytte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er bare fire skruer. Gjort på 10-15 min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styreenheten sitter i den svarte plastboksen i vannkassa ( under vindusviskerne ) helt til høyre da du står FORAN bilen. Blank metallboks inni den svarte plastboksen. Den blanke boksen er ca 20 ganger 20 cm med to kontakter. Det er styreenheten. Inni den igjen sitter chipen loddet fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo faktisk ringe de fra Trygg Hansa og sa at jeg måtte sette bilen i "orginal" stand hvis jeg skulle få full erstattning. Hvis de skulle selge vraket kunne det ikke være 220hk på den. Da måtte de betale avgift, så enten måtte jeg betale avgift til statet (som de trakk i fra på forsikrings summen) eller så måtte jeg sette på orginal chip, så de kunne selge vraket som 150hk....Var jo ok det da...Men problemet er at jeg ikke har peil på hvordan jeg bytter chip...samme om den fungerere eller ikke, de får jo ikke testet det, da halve motor er defekt...

 

Aha, da er jeg med. Men du skulle helst hatt ett brukt eksosanlegg også du da ? 3" fra turbo og bakover koster jo noen kroner. Å bytte ECU er en 5-10 minutters jobb og kan fint gjøres ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bedre å betale noen tusen for å bytte chip, eller kjøpe en original styreenhet enn å betale 55.000 i avgift. Sikkert noen som har liggende

brukte styreenheter, eller original chip. Synest faktisk det er ganske flott at forsikringsselskapet gir deg et valg, det må være veldig uvanlig.

Men hvordan har verkstedet fåt snusen i at bilen er chippa? Har du hatt bilen inne på det verkstedet før du kræsja den og? Ikkje så veldig lett å ta noen målinger på en bil som ikkje kan kjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bedre å betale noen tusen for å bytte chip, eller kjøpe en original styreenhet enn å betale 55.000 i avgift. Sikkert noen som har liggende

brukte styreenheter, eller original chip. Synest faktisk det er ganske flott at forsikringsselskapet gir deg et valg, det må være veldig uvanlig.

Men hvordan har verkstedet fåt snusen i at bilen er chippa? Har du hatt bilen inne på det verkstedet før du kræsja den og? Ikkje så veldig lett å ta noen målinger på en bil som ikkje kan kjøres.

 

Nei de så 3" fra turbo, og da lurte forsikrings selskapet på om bilen var chipet. Jeg sa NEi, og da sa det at de skulle få møller å sjekke dette, så ringe de meg dagen etter og sa det satt trimchip på bilen. Jeg spurte hvordan de hadde fått sjekket om det var "trim" chip som satt der, men fikk aldri noe svar på det. Men siden det gjøre det, er det jo best for meg å få byttet, så slipper jeg billig unna.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bytte med deg, har en motorstyring liggende som er orginal men som er deffekt. Brent av en print bane, men det er ingen som ser det.

 

Og du holder til i Lillehammer? kan du sende meg telefonnr på PM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren er defekt hvorfor skal du fjerne chip`en?

Dette blir jo aldri sjekket opp sålenge bilen/motoren ikke kan kjøres opp rulle e.l.

 

Står vraket ute? Isåfall kan det alltids være noen som knabber hele ECU`en;) : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren er defekt hvorfor skal du fjerne chip`en?

Dette blir jo aldri sjekket opp sålenge bilen/motoren ikke kan kjøres opp rulle e.l.

Jo faktisk ringe de fra Trygg Hansa og sa at jeg måtte sette bilen i "orginal" stand hvis jeg skulle få full erstattning. Hvis de skulle selge vraket kunne det ikke være 220hk på den. Da måtte de betale avgift, så enten måtte jeg betale avgift til staten

 

 

 

Står vraket ute?
Bilen står jo ute på Møller og det må gjøres der
.

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja... Hadde vært synd hvis noen hadde stjålet ECU`en mens bilen står ute:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

 

;)

Hei byttet chip i bilen min i går. satt på en hidden sak og i displayet kom det opp hvordan chipp det satt der fra før.. Så møller ser det sikkert de å.

mvh sindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at ved bruk av en del chipper, rapporterer Vag-Com "Hjerne sperret" eller noe lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.