#1 Skrevet Februar 3, 2006 Fant at ET er 45 på min Audi 90q -89 modell i en liste fra Bil-partner. Går det ann med 8,5x17 og ET 20 da.....?? Tenker å bruke 215/40x17 og er forberedet på å bearbeide skjermkanter litt. Men hvordan blir det med klaring til fjærbein, bærearmer og stab.stag tru...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2006 Du må valse mye........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2006 Fant at ET er 45 på min Audi 90q -89 modell i en liste fra Bil-partner. Går det ann med 8,5x18 og ET 20 da.....?? Tenker å bruke 215/40x17 og er forberedet på å bearbeide skjermkanter litt. Men hvordan blir det med klaring til fjærbein, bærearmer og stab.stag tru...?? nå er vi oppe i en felgkant som kommer 6cm lenger ut den som er der nå. Tror du må ta å lese det tidligere ET-innlegget mitt du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2006 nå er vi oppe i en felgkant som kommer 6cm lenger ut den som er der nå. Tror du må ta å lese det tidligere ET-innlegget mitt du. 6 cm lenger ut enn 15 tums Borbetene?? Er det disse du mener......???? Ja, skjønner ikke hêlt det du skriver om at en 7,5 tums felg med ET 20 vil bygge 17 cm ut fra anleggsflaten (mot skiva). Bygger felgen bare 2 cm innover da....?? Jeg hadde jo 9x16 med ET 30 på 80`n og det gikk fint.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2006 Nei ikke i forhold til Borbet felgene. Men i forhold til 17" du har. oooops: Hadde regna litt feil der jeg (seint om kvelden vettu) 7,5 ET20 vil bygge 7cm fra skive og ut 8,5 ET20 vil bygge 8,5cm fra skive og ut Original inpress som i alle vognlister til felgleverandører som regel er ET 35 eller 38 7,5 ET38 bygger 5,5cm fra skiva 8,5 ET38 bygger 6,8cm fra skiva Så det vil vel muligens være mulig med 215 eller kansje 205. Og fortsatt unngå subbing. Lars K har vel 8x18 ET20 eller 25 og der er det akkurat på B4 skjermene. På 9x16 ET30 som du nevner så bygger det 8,2cm fra bremseskive. Men der hadde du 205dekk var det ikke sånn???? Eller kjørte du med 215 der? Men dette kommer jo veldig ann på senking osv også da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2006 Nei ikke i forhold til Borbet felgene. Men i forhold til 17" du har.oooops: Hadde regna litt feil der jeg (seint om kvelden vettu) 7,5 ET20 vil bygge 7cm fra skive og ut 8,5 ET20 vil bygge 8,5cm fra skive og ut Original inpress som i alle vognlister til felgleverandører som regel er ET 35 eller 38 7,5 ET38 bygger 5,5cm fra skiva 8,5 ET38 bygger 6,8cm fra skiva Så det vil vel muligens være mulig med 215 eller kansje 205. Og fortsatt unngå subbing. Lars K har vel 8x18 ET20 eller 25 og der er det akkurat på B4 skjermene. På 9x16 ET30 som du nevner så bygger det 8,2cm fra bremseskive. Men der hadde du 205dekk var det ikke sånn???? Eller kjørte du med 215 der? Men dette kommer jo veldig ann på senking osv også da. Okei, skjønner. Tror jaggu meg detta KAN gå, med skikkelig strekkte dekk og kanskje litt rulling av skjermkanten da.... Hadde 215/40x16 på de 9x16 felga ja... Må vel bruke 215/40x17 eventuellt........205 går ikke på 8,5 tums felg kanskje....???? Kan ikke senke ennå....exosen er litt lav på midten....måtte si: "too low" på danske båten etter skraping på vei nedover....=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2006 Fant at ET er 45 på min Audi 90q -89 modell i en liste fra Bil-partner. Går det ann med 8,5x17 Tenker å bruke 215/40x17 og er forberedet på å bearbeide skjermkanter litt. ...?? kan fortelle deg at jeg hadde 215/40/17 på min 90q, uten subbing og med 60/40 senk.. på sommerhjula... vet ikke innpresset på de felga og har de ikke lenger heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...