Hjelp! Problemer med golf vr6.

Anbefalte innlegg

Hei,

 

i dag fikk jeg litt problemer med bilen:(

Lurer på hva det kan være, drar egentlig ikke noe godt lenger. går sånn pass greit opp til 4800 rpm, og etter det vil den nesten ikke mere, noen som vet hva det kan være? Utrolig drygt når det er nykjøpt bil..

Kom i kveld dette problemet. Har ikke merket noen ulyder osv tidligere.

 

Noen som har vært borti dette? eller vet hva det kan være?

 

Både olje tempen og vannet er normalt.

når jeg ruser den opp så går det faktisk, men er ved kjøring den ikke bil over 4800 rpm.

Ikke morro å bli frakjørt av en golf 1,6:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka pluggene, om de har "normal" farge? LMM? Lambdasonden gåen?

Bruker bilen mye bensin nå eller?

 

Kjipern å få slikt trøbbel allerede da :( men sikkert bare noe småtteri :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka pluggene, om de har "normal" farge? LMM? Lambdasonden gåen?

Bruker bilen mye bensin nå eller?

 

Kjipern å få slikt trøbbel allerede da :( men sikkert bare noe småtteri :)

 

Skikkelig irriterende for å si det slik.. Ble så sint når jeg var ute å kjørte, for det var en golf gl som yppa litt. Så ga jeg på men han hang seg på. DET er ikke bra!!!

 

har sett tidligere i trådene her at følgene har blitt nemt:

Lambdasonden, LMM, Pluggene, Pluggledninger, fordeler, rotor.

 

Bensinforbruket er normalt det, har ikke merket noe, ligger på det samme nå i snitt som tidligere, trur jeg, men kan sjekke i morgen. parkert nå.

 

Prøvde å få ut pluggene i sta, med det spesialverktøyet som hang i motorrommet, men fikk det ikke til, iq test dette.

 

Skal til molde i mårra, så skal ringe de å få hørt om en diagnosetest eller om de har mulighet til å se. håpe de har oppe på lørdag da, ikke sikkert det heller.

 

 

Håper på flere tips, eller om noen har vært bort i det samme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en kar på bilforumet som hadde samme problemet med sin passat vr6.

Tett kat og luftmengdemåleren var problemet hos ham. Motoren dro ikke lenger enn 4000rpm før den kuttet. Etter katen var tømt om ny lmm var på plass gikk bilen visstnok som en kule.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe var så lenge den gikk bra ja. men skal du få testa med diagnose så er det bare å si ifra. så ordner jeg det for deg i helga. men du sa vel at du hadde noen lyder fra katalysatoren da. er ikke bare den som kødder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe var så lenge den gikk bra ja. men skal du få testa med diagnose så er det bare å si ifra. så ordner jeg det for deg i helga. men du sa vel at du hadde noen lyder fra katalysatoren da. er ikke bare den som kødder.

 

hehe, skikkelig gørr :P Kanskje få tatt en diagnosetest senere? jeg har noe risting å skrangling i katta, så hmm, skru opp den å se da kanskje:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den trekker jevnt og ikke fusker, men virker dau tipper jeg det er katalysatoren din som begynner å bli tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, skikkelig gørr :P Kanskje få tatt en diagnosetest senere? jeg har noe risting å skrangling i katta, så hmm, skru opp den å se da kanskje:)

 

http://www.raceland.no har en kat erstatter som sikkert fungerer. Får ikke godkjent CO test på EU kontroll med den da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur til molde i dag, på hjemturen ble det faktisk bra igjen, å nå går den som et skåt:) Er vel kanskje ikke tett lenger nå da, men får vel kjøpe en kat erstatter uansett tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.