Anbefalte innlegg

Har et problem på bilen at både parklys og baklys på høyre side ikke fungerer.Har sjekket etter på forumet ang dette,men har ikke fått noe vettugt ut av det.Blinklys bak virker heller ikke på begge sider.

 

Noen som kan hjelpe meg litt med dette.Kjekt å ha lys =)

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst, har du sjekket sikringene? Park- og baklys går på to sikringer, en for hver side...

Er ikke sikker på hvordan det er for blinklysene.

Men sjekk opp om det er dårlig kontakt bak. Kan være rust/irr på printplaten og/eller dårlig kontakt ved inngangen til baklampene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket sikringene og disse var ok.

Har pusset rein kontaktene på platene og så disse skal være ok.

 

Ingen blinklys hverken foran eller bak fungerer nå.

Luktet svidd da jeg prøvde å sette det på istad,virker som den dro mye strøm da jeg satt det på..

 

Når jeg bremser, så lyser bremselyset på høyre siden.Der ingen lys virker til vanlig.

Venstre siden virker alt utenom blinklys..Skjønner ikke noe av dette!

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at det ikke er irr i pæreholderne da? det var det på min coupe,da oppførte lysa seg helt koko:P begynte å lyse i tåkelysbryteren når jeg bremsa,hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.prøver å pusse dem og ta på litt kontakt spray.

får se hvordan det går.Gir lyd hvis jeg ikke får noe ut av =) takker for alle svar.Kom gjerne med flere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme probl på min gamme A90.

Både fremme og bak på venstre side døde parklyset (kjørelys bak).

Fant aldrig feilen. Så jeg lagg opp ny kabling. Fra høyre side! hehe... funket det! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe err på coupen min å,, blink lysene på høyre side virker ikke, bortsett fra når jeg bremser, da lyser de...

Noen som veit hva det kan vere..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen blinklys hverken foran eller bak fungerer nå.

Luktet svidd da jeg prøvde å sette det på istad,virker som den dro mye strøm da jeg satt det på..

 

Sjekket blink-rele'et?

 

Ellers så høres det ut som jordingsfeil en eller annen plassen, som muligens kan komme av rust/irr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SJEKK JORDING

 

Mange tror at +'en er viktigere enn jordinga, men det skal akkurat like mye strøm gjennom -kabelen: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket jord.Den var ok!

Tenkte faktisk på å koble fra mellom venstre til høyre siden gjennom en ny kabel.Men da vil vel ikke parklys og blink etc virke.

Tror kankskje releet til blinklyset tok kvelden istad,klikker ikke lengre eller lyser noen steder nå.Virker som at all strømmen gikk til den når jeg prøvde istad.Dynamoen slet litt,så er noe veldig galt der..Blinket i alle instr inne i bilen da og.

 

Sjekket jordingen på lysene bak og de var ok.Hvor går den tykke ledningen som går bra begge baklysene til?Under rattet eller inn på sikringsboksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe err på coupen min å,, blink lysene på høyre side virker ikke, bortsett fra når jeg bremser, da lyser de...

Noen som veit hva det kan vere..?

 

Hadde litt sånt før lysene tok kvelden bak på høyre siden.Kommer av irr og dritt på kontaktplaten til baklysene det.Så prøv med litt puss av kontaktene inn til den store pluggen og pærer.Mine var ikke noe særlig fine før jeg pusset dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.