Hva feiler jettaen?? (Starter ikke)

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis står her og klør oss i hodet,

gnist ok

bensinpumpe ok

luft ok

gasswire ok (hehe)

og langlys funker :jegerdum:

Noen tips?

EDIT: bilen starter ikke!

EDIT: Jetta -90 mod 1.8 CL :venner:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver at fjernlysa funker, hvorfor tar du det med? Betyr det at noe ikke funker? Bortsett fra at den ikke starter, selvfølgelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist langlysa funker og nærlysa ikkje funker så er det pæra som er noko i veien med. bytt den og bilen vil gå som ei kula:nana: :nana:: rolleyes : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tenningen.

Opplevde å bli litt frustrert når golfen min streika, skulle rekke siste ferga hjem fra Lepsøy. Hadde gnist og bensin, forstod ikke en dritt. Ble en overnatting der ute og hentet av Viking dagen etter.

Var registerreima som hadde røket, akkurat idet jeg skulle starte. Fordeleren gikk dermed ikke rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tenningen.

Opplevde å bli litt frustrert når golfen min streika, skulle rekke siste ferga hjem fra Lepsøy. Hadde gnist og bensin, forstod ikke en dritt. Ble en overnatting der ute og hentet av Viking dagen etter.

Var registerreima som hadde røket, akkurat idet jeg skulle starte. Fordeleren gikk dermed ikke rundt.

men han har gniust jo.

men du er inne på eit godt poeng der sverre. når eg skifta toppakning på min jetta så var alt ok, men den ville ikkje starta. grunn. fordelaren stod 180 grader feil.

snu litt på fordelaren så vil den sikkert funke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også gnist, mulig jeg hadde så uflaks at jeg skrudde ut den ene pluggen som rotoren pekte mot. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men han har gniust jo.

men du er inne på eit godt poeng der sverre. når eg skifta toppakning på min jetta så var alt ok, men den ville ikkje starta. grunn. fordelaren stod 180 grader feil.

snu litt på fordelaren så vil den sikkert funke

Det har nettopp vært skiftet toppakning på bilen, MEN bilen har funka greit etter det i en uke eller to! Jeg går bare utifra at registerreim ble skiftet samtidig, dessuten ble alle plugghetter sjekket, og det var gnist fra alle fire.

Bensin flyter det i massevis, og luftfilteret er ikke tett.

Kan f.eks. lamdasonden på eksosen forårsake en slik plutselig stopp?

Det som skjedde var at den plutselig døde vekk under fart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nettopp vært skiftet toppakning på bilen, MEN bilen har funka greit etter det i en uke eller to! Jeg går bare utifra at registerreim ble skiftet samtidig, dessuten ble alle plugghetter sjekket, og det var gnist fra alle fire.

Bensin flyter det i massevis, og luftfilteret er ikke tett.

Kan f.eks. lamdasonden på eksosen forårsake en slik plutselig stopp?

Det som skjedde var at den plutselig døde vekk under fart...

Har ikke skiftet registerreim, den var nesten ny når jeg skiftet toppakning.

Jeg tror det kan være en feil med bensintilførselen i forgasseren??:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk problemer med min bil i dag.. sjekka tenning og bensin. det var der.. men på en eller annen rar måte så funka bare ikke bilen.

synderen: fordelerlokket som hadde sprekt hele veien rundt der coil kabern er festa så den delen hang løst. bytta det og alt funka.. synes det var rart at det var gnist der da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke skiftet registerreim, den var nesten ny når jeg skiftet toppakning.

Jeg tror det kan være en feil med bensintilførselen i forgasseren??:confused:

Men siden du har gnist på alle plugger så kan det ikke være reima.

Men sjekk fordelerlokk, eventuelt selve fordeleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden du har gnist på alle plugger så kan det ikke være reima.

Men sjekk fordelerlokk, eventuelt selve fordeleren.

Satser på ekspert help seinare:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på ekspert help seinare:)

From who? Me?: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

From who? Me?: bh :

He masa litt på na svim:): rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hell ein liten skvett bensin oppi forgasseren og prøv og start.

Vist reim er ok. Gnist er Ok. Så er eg ganske sikker på at det er nåke med bensin tilførsel.

Kunne jo kansje tatt ein komp. test for å vera heilt sikker på at det er i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hell ein liten skvett bensin oppi forgasseren og prøv og start.

Vist reim er ok. Gnist er Ok. Så er eg ganske sikker på at det er nåke med bensin tilførsel.

Kunne jo kansje tatt ein komp. test for å vera heilt sikker på at det er i orden.

Eg med trur det er noko med bensintilførselen. Sjøl om at den får bensin inn til forgassaren då. Kan noko vær tett i den?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.