#1 Skrevet Februar 4, 2006 Sliter med en slange som sklir av når jeg har fullt ladetrykk. Slangen sitter under plastdekselet som også skjuler tenningsmodulene samt en rekke kontaktstykker. Slangen går inn på en vacum/trykk sak. Når denne hopper av slutter ladetryksmåleren å virke samt at det kommer en litt brutal lyd. Hva er greia ? Jeg skjønner at slangen må være på, men hva gjør dingsen og hva skjer når den hopper av ? Anyone: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2006 dette er sikkert vakumslangen som går til map sensoren. hadde same problem på min bil, bare festet den med en liten strips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2006 Ok så det er den, men det kommer en hvesende lyd og motoren fusker når dette skjer, vet du hva som hender ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2006 Ok så det er den, men det kommer en hvesende lyd og motoren fusker når dette skjer, vet du hva som hender ? Lyden kommer nok av at det trekkes/suges luft inn gjennom slangen når ladetrykket er lavere enn ca 1 atm, og at det presses luft ut gjennom slangen hvis ladetrykket er høyere enn 1 atm. Det er ikke så rart hvis den fusker pga dette. En ting er at motoren trekker falskluft eller "lekker" luft ut gjennom slangen. En annen ting er jo at motor-elektronikken får helt feil informasjon fra MAP-sensoren når slangeforbindelsen er brutt. Uansett så blir ikke ting helt optimalt lenger. Blir fort galt blandeforhold mellom luft og bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2006 Takk for svar Stian, var ikke helt god den lyden ser du:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...