Anbefalte innlegg

Har litt poblemer med webastorn min (igjen) : bh : Var å fikk den reparert i høst, da den ikke hadde virket siden jeg kjøpte bilen, som er en 93 S4.

Det som ble gjort på servicen var: Skifte av glødeplugg, skiftet pakningsett, rep av ledningsfeil, samt nytt ekstra batteri. Varmeren har fungert fint til nå, men vill nå ikke starte.

Den prøver å starte to ganger før den slår seg helt av. Virker som om det er for lav spenning, måler 12,4 på batteriet når motor er av, og det skal nå være nok. Men hvis feks. motoren går eller det er en batterilader tilkoblet, så starter varmeren med en gang. : klø :

Noen som har kjennskap til disse varmerne, som vet hva som kan være galt?

Bra vintern snart er slutt! : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å mål spenningen ved kontrollenheten når Webastoen starter. Må være over 10,5 V ellers vil den slå seg av.

Jeg reparerte den som står i min bil. Var eneste mulighet etter at Webasto forhandleren ga opp og ville installere en ny til 15.000,- :(

På min var glødeplugg, flammesensor og batteri dårlig. Reparasjon kom på kr. 1000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så det er altså spenningen ved varmeren som teller, hva kan årsaken til spenningstapet være da? Har det noe betydning hvilket batteri man bruker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så det er altså spenningen ved varmeren som teller, hva kan årsaken til spenningstapet være da? Har det noe betydning hvilket batteri man bruker?

Kan hende at batteriet er dårlig og ikke tåler å bli belastet. Et fullt ladet batteri bør måle mer enn 12,4 V.

Best å bruke batteri som tåler dyputlading (ikke startbatteri). Et vanlig fritidsbatteri som leverer 50-55Ah er ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javist, må vel muligens kjøpe meg nytt batteri da, er vel et startbatteri som står i til meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en webasto i min 93 audi s4. Med et rør som går opp i hattehyllen. Denne blåser kun kald luft. Hører at den drar drivstoff fra tanken men får aldri varme i den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.