#1 Skrevet Februar 6, 2006 har 3,6 bar bensintrykk på tomgang, og når bilen "ruses" opp på tomgang, når jeg kobler ifra vakuumet på trykkregulatoren kommer trykket opp i ca 5 bar. Og når jeg skrur av tenninga= motor stopper.. stiger trykket ifra 3,6 bar til 4 bar når trykkregulator er koblet til. men jeg skal jo ha 4 bar trykk når jeg står på tomgang og ikke 3,6 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2006 Pila står på 4 kg/cm2, som er benevnelsen på bar. INCH/HG er kvikksølvsøyle målt i tommer... Regner med at det er to visere på dette manometeret. Den tynne lange skal vel vise manifoldtrykket, og den tykke korte viser bensintrykket? Ser også at det er benevnelse i mm HG. Hvis du tar mm HG og ganger med egenvekten på kviksølv, så får du millibar. (mm* Kg/mm3 =Kg/mm2 ). Deler du så på 1000, får du bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2006 Siden pilen viser 300 mmHg vakuum, ser det ut som du har koblet måleinstrumentet til vakuum, og måler undertrykket i innsugnings-manifolden. Hvis du har koblet dette til bensintrykket, er det trolig noe galt med måleinstrumentet. Noen omregningsfaktorer; 1bar ~ 760mmHg [tørr], => 300mmHg vakuum ~ 0,4bar vakuum ~ 0,6bara 1bar ~ 1kg/cm2 ~ 100.000N/m2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2006 hvis det er 2 stk visere på dette instrumentet så er jo 4 bar riktig.. FPR`n er jo på 4 bar instrumentet på bildet er kjøpt på bil tema, siden var det eneste plassen jeg fikk tak i et, noen som vet om andre plasser jeg kan kjøpe et da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2006 hvis det er 2 stk visere på dette instrumentet så er jo 4 bar riktig..FPR`n er jo på 4 bar instrumentet på bildet er kjøpt på bil tema, siden var det eneste plassen jeg fikk tak i et, noen som vet om andre plasser jeg kan kjøpe et da? GIK selger bensintrykkmåler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2006 jeg kjøpte min på tess, den er montert på retur fra fuel railen! da ligger jeg på 3.5 bar på tomgang(jeg har 4bar regulator) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 13, 2006 modifiserte tråden litt, se toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 13, 2006 har 3,6 bar bensintrykk på tomgang, og når bilen "ruses" opp på tomgang, når jeg kobler ifra vakuumet på trykkregulatoren kommer trykket opp i ca 5 bar. Og når jeg skrur av tenninga= motor stopper.. stiger trykket ifra 3,6 bar til 4 bar når trykkregulator er koblet til. men jeg skal jo ha 4 bar trykk når jeg står på tomgang og ikke 3,6 bar Bensintrykket du måler på tomgang er avhengig av motorens vakuum. Normalt har en motor mellom 0,4 til 0,7bar vakuum. Dvs Bensintrykket du måler ved tomgang vil være lavere enn innstilt bensin-regulator-trykk. F.eks. Måler bensintrykket ved tomgang til 3,6bar, ved 0,4bar vakuum. Dette fører til 3,6bar + 0,4bar = 4,0bar bensintrykk. Så når du måler 3,6bar ved tomgang og skal ha 4,0bar bensintrykk, virker dette korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...