9x19" på A4 avant -02, passer det?

Anbefalte innlegg

Tenkte å kanskje kjøpe 9x19" på A4en min med 235/35/19. Er det noen som vet om det passer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en anelse om at det blir litt i breieste laget med 235/35/19 på,blir vel ganske rett kant?Correct me if I´m wrong.. Jeg ville gått for 225/35/19 med litt strekk på dekkene. Tror forøvrig 19" blir særdeles bra: rock :

Mvh Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en anelse om at det blir litt i breieste laget med 235/35/19 på,blir vel ganske rett kant?Correct me if I´m wrong.. Jeg ville gått for 225/35/19 med litt strekk på dekkene. Tror forøvrig 19" blir særdeles bra: rock :

Mvh Arne

Kan det tenkes at du så feil? Felgen er 9" bred. Det er jo supert til 235. Men vet ikke om felgen blir for bred, eller om det går helt bra... Vet du?

Mvh

André

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å kanskje kjøpe 9x19" på A4en min med 235/35/19. Er det noen som vet om det passer?

9x19 kan gå greit eller ikke greit i det hele tatt, det avhenger av:

1) Felg-offset

2) Senking

3) Dekkvalg

9x19 ET40 med 235/35 19 går nok "greit" på 02 A4, men kan subbe litt foran under full sving etc hvis bilen er lav. ET35 også, men ennå mer fare for litt subb foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det tenkes at du så feil? Felgen er 9" bred. Det er jo supert til 235. Men vet ikke om felgen blir for bred, eller om det går helt bra... Vet du?

Mvh

André

Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig,my bad. Det jeg mente var at om felgen er litt "vel" brei går det fint å sette på dekk me litt strekk(feks. 225/35/19) for å unngå subbing i hjulbuer etc..slipper den harde dekk-kanten rett opp fra felgen.Ellers er det så Runar sier ang. svingradius,senk etc. å tenke på. Men tror ikke 9" breie blir for mye,tror det,med 30mm senk vil fulle hjulbuen ganske så bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig,my bad. Det jeg mente var at om felgen er litt "vel" brei går det fint å sette på dekk me litt strekk(feks. 225/35/19) for å unngå subbing i hjulbuer etc..slipper den harde dekk-kanten rett opp fra felgen.Ellers er det så Runar sier ang. svingradius,senk etc. å tenke på. Men tror ikke 9" breie blir for mye,tror det,med 30mm senk vil fulle hjulbuen ganske så bra:)

Jepp helt riktig. Men pass på at felger som stikker langt ut i skjermen vil "skrike etter" mer senking enn 30mm fordi glippe mellom hjul og skjerm blir tydeligere jo mer hjulet bygger utover. Men mulig det blir et bra resultat, sett det på og prøv! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bra poeng der,Runar! Men det er jo bare å prøve;) Tror det kommer til å bli særdeles pent : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.