Rammevanger/Innerskjerm B3vsB4

Anbefalte innlegg

da tar jeg en råsjangs på at dette ikke ble skrevet i den andre forskjellstråden mellom B3 og B4.. noen som gidder og hoste opp "AKTE" og vise meg forskjellen på Rammevanger og innerskjermer på B3 kontra B4?? Thanx. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tar jeg en råsjangs på at dette ikke ble skrevet i den andre forskjellstråden mellom B3 og B4.. noen som gidder og hoste op "AKTE" og vise meg forskjellen på Rammevanger og innerskjermer på B3 kontra B4?? Thanx. ;)

Ingen forskjell.

Jeg flytta over en hel B4-front på min typ89 (B3)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva pokker.. snakka med en fyr på NBS som sa at b5 stylinga de selger ikke kom til å passe B3 pga forskjellene på rammevanger og innerskjermene ikke var lik som på B4 : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om noen med ETKA kunne sjekka så hadde jeg vært meget takknemmelig, da jeg ikke klare å bestemme meg for hvordan bilen skal bli ...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, skal prøve å hjelpe deg litt, men jeg antar at rammevangene fra B3 og B4 går om en annen. Kansje med noen små modifiseringer.

 

Eksempel på delenr. til div, Audi rammevanger:

 

1989 Audi A80

Rammevang, langsgående, 8A0 803 106 D venstre, foran

Rammevang, langsgående m/forsterkning, 4-syl, 893 804 113 E venstre foran

Rammevang, langsgående m/forsterkning, 5-syl, 893 804 114 E venstre foran

 

1994 Audi A80

Rammevang, langsgående m/forst. 4-5-syl, 893 804 113 E v.f. før ch.nr. 8C-N-300 000

 

Rammevang, langsgående m/forst. 4-5-syl, 893 804 113 H v.f. etter ch.nr. 8C-P-000 001

 

Dette var bare et utdrag, men som en kan se, går nr. 893 804 113 venstre foran igjen hos begge.

NB! dette er ingen garanti for at rammevangene passer både B3 og B4. (skyt ikke pianisten)

 

 

:bump::confused:

 

Heeeeelp!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellene ligger vel i motorfester. Rammevanger/travers.

 

Har som sagt bytta fronten på min tidligere typ89. Alt var bolt-on.

beforeafter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da mener jeg at et stylingsett (A4skjermer panser og lykter) som skal passe B4 også skal passe B3!!! eller hva tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da mener jeg at et stylingsett (A4skjermer panser og lykter) som skal passe B4 også skal passe B3!!! eller hva tror du?

Vil nok passe ja.

MEN hjulbuene er antageligvis basert på B4 da.

Dvs at på en typ89 vil ikke hjulene lengre være i senter på hjulbuen.

 

Da må du eventuelt flytte tilbake forstillinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok passe ja.

MEN hjulbuene er antageligvis basert på B4 da.

Dvs at på en typ89 vil ikke hjulene lengre være i senter på hjulbuen.

 

Da må du eventuelt flytte tilbake forstillinga.

 

Eller bytte til nyere type bærearmer og kuler. Har gjort det på min.Bærearmer,kuler og stabstag fra RS2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bytte til nyere type bærearmer og kuler. Har gjort det på min.Bærearmer,kuler og stabstag fra RS2.

Samme som jeg gjorde på min, det jeg mente med å flytte forstillinga :)

(Det blir forresten fremover)

 

Har du hele fjernbein blir det litt mere arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare bærearmer med kule. Det har jeg byttet, og da kom hjulene riktig i B4-skjermene. Samme om du bruker S2/Rs2 eller A80_B4 armer. Jeg bruker B3 travers, og den er like god som en B4.

 

Rammevangene på B3 er litt forskjellig på B3 kontra B4, men slik jeg forstår det er dette bare fordi brakettene for motorene er litt forskjellige. For å gjøre en liten sak kort. B4 bruker samme sveiste motorfester i rammevangene for 4 og 5-syl motorer. B3 brukes motorfester i travers for 4-syl motor i travers, og fester sveist i rammevang for 5-syl motor. Festene for 5-syl i B3 er litt forskjellig i forhold til de i B4, og derfor (eller motsatt) er rammevangene også litt forskjellig.

 

Uansett passer B4 skjermer, innerskjermer, frontfanger osv på en B3, så alt som er laget for B4 bør passe på en B3 sedan.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare bærearmer med kule. Det har jeg byttet, og da kom hjulene riktig i B4-skjermene. Samme om du bruker S2/Rs2 eller A80_B4 armer. Jeg bruker B3 travers, og den er like god som en B4.

 

Rammevangene på B3 er litt forskjellig på B3 kontra B4, men slik jeg forstår det er dette bare fordi brakettene for motorene er litt forskjellige. For å gjøre en liten sak kort. B4 bruker samme sveiste motorfester i rammevangene for 4 og 5-syl motorer. B3 brukes motorfester i travers for 4-syl motor i travers, og fester sveist i rammevang for 5-syl motor. Festene for 5-syl i B3 er litt forskjellig i forhold til de i B4, og derfor (eller motsatt) er rammevangene også litt forskjellig.

 

Uansett passer B4 skjermer, innerskjermer, frontfanger osv på en B3, så alt som er laget for B4 bør passe på en B3 sedan.

 

mvh

Vegard

thanks for enda en bra forklaring :) da blir det å bestille : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare bærearmer med kule. Det har jeg byttet, og da kom hjulene riktig i B4-skjermene. Samme om du bruker S2/Rs2 eller A80_B4 armer. Jeg bruker B3 travers, og den er like god som en B4.

Hvis du har hele fjærbein på B3'en, passer ikke B4-kulene. Derav må fjærbein, stikkaksler og hjullager byttes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.