#1 Skrevet Februar 7, 2006 Er det mulig å bruke grenrør fra 20V motorer på en 10V motor? Kunne tenkt meg et grenrør som takler mere effekt: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2006 Er det mulig å bruke grenrør fra 20V motorer på en 10V motor? Kunne tenkt meg et grenrør som takler mere effekt: rolleyes Nei. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2006 Hva kan jeg gjøre da? Må jeg få spesial-bygget et? Eller går det an å bruke et fra en annen motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2006 du kan tenke litt på hva du vil;) hvor mye effekt? motoren din har jo sine begrensinger, og om du ikke har tenkt noen store modifikasjoner av hele motor har du ikke noe å hente på å bytte ut manifold heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2006 Jeg tenker på videre trimming. Det ligger en begrensning i det originale grenrøret. Skal få lånt meg et originalt grenrør som mål, så skal jeg høre på pris. Blir det ikke så dyrt slår jeg til: rolleyes 270hk er vel maks av det det originale grenrøret flower. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2006 så du skal bytte innsprut, turbo og ic osv og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2006 Etterhvert;) Har ikke råd til alt på en gang: rolleyes Turboen trengs ikke byttes før et godt stykke over 300hk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2006 Etterhvert;) Har ikke råd til alt på en gang: rolleyesTurboen trengs ikke byttes før et godt stykke over 300hk:) Sånn jeg har forstått ting : Original innsprut maks 225 Hk Original manifoild maks 250 hk K26 turbo Maks 280Hk- 300Hk Dette er sånn jeg tror det er i alle fall... Jeg begynner i alle fall med hiddensprut på original motor. Mens jeg bygger opp en annen motor med grenrør og større turbo.. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2006 Sånn jeg har forstått ting : Original innsprut maks 225 Hk Original manifoild maks 250 hk K26 turbo Maks 280Hk- 300Hk Dette er sånn jeg tror det er i alle fall... Jeg begynner i alle fall med hiddensprut på original motor. Mens jeg bygger opp en annen motor med grenrør og større turbo.. Tom Rune Er vell litt mye rot ang effekter og sånt. Slik har jeg hørt historien: Original innsprut 240hk med veldig finjustert K-jet Original Manifoil 270hk (ifølge ES-Tuning) K26 turbo 350hk+ Men men.. Er det en 10V motor du bygger opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2006 Nå vil jeg ikke si at dette er rett, fordi jeg ikke vet 100%. Men er temmelig sikker på at: En std K26 fra en 10VT klarer ikke 350+Hk uten og være ombygget/modifisert. Her er modifiserte utg. av std 10VT K26 Med compressor/Turbin mål. Vet ikke hva std. mål er dessverre! K26 48/55mm 300Hk K26 50/55mm 350Hk K26 52/55mm 400Hk K26 54/55mm 450Hk Det sies at en std. K26 kan flowe bortimot 430 hk på eksos siden, MEN compressoren er faktisk mindre enn en std K24 og blir jo da den store bremsen! Det er vel noe som også bekreftes i tabellen over, da de 4 variantene alle har 55mm turbin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2006 må si meg enig med rune her, kompressor delen på k26 fra 10vt er betraktelig mindre en på k24 fra 20vt. har hatt begge side om side og sammenliknet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2006 Meget mulig det:) Forteller bare videre det jeg har hørt: rolleyes Synd at det er så vanskelig å få tak i uten at det koster skjorta.. Men det blir vel slik om man skal trimme 10V:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...