Anbefalte innlegg

Er det mulig å bruke grenrør fra 20V motorer på en 10V motor? Kunne tenkt meg et grenrør som takler mere effekt: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å bruke grenrør fra 20V motorer på en 10V motor? Kunne tenkt meg et grenrør som takler mere effekt: rolleyes

 

 

Nei.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre da? Må jeg få spesial-bygget et? Eller går det an å bruke et fra en annen motor?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan tenke litt på hva du vil;)

hvor mye effekt? motoren din har jo sine begrensinger, og om du ikke har tenkt noen store modifikasjoner av hele motor har du ikke noe å hente på å bytte ut manifold heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker på videre trimming. Det ligger en begrensning i det originale grenrøret. Skal få lånt meg et originalt grenrør som mål, så skal jeg høre på pris. Blir det ikke så dyrt slår jeg til: rolleyes

270hk er vel maks av det det originale grenrøret flower.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du skal bytte innsprut, turbo og ic osv og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterhvert;) Har ikke råd til alt på en gang: rolleyes

Turboen trengs ikke byttes før et godt stykke over 300hk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterhvert;) Har ikke råd til alt på en gang: rolleyes

Turboen trengs ikke byttes før et godt stykke over 300hk:)

 

 

Sånn jeg har forstått ting :

 

Original innsprut maks 225 Hk

Original manifoild maks 250 hk

K26 turbo Maks 280Hk- 300Hk

 

Dette er sånn jeg tror det er i alle fall...

 

Jeg begynner i alle fall med hiddensprut på original motor. Mens jeg bygger opp en annen motor med grenrør og større turbo..

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått ting :

 

Original innsprut maks 225 Hk

Original manifoild maks 250 hk

K26 turbo Maks 280Hk- 300Hk

 

Dette er sånn jeg tror det er i alle fall...

 

Jeg begynner i alle fall med hiddensprut på original motor. Mens jeg bygger opp en annen motor med grenrør og større turbo..

 

Tom Rune

Er vell litt mye rot ang effekter og sånt.

 

Slik har jeg hørt historien:

 

Original innsprut 240hk med veldig finjustert K-jet

Original Manifoil 270hk (ifølge ES-Tuning)

K26 turbo 350hk+

 

Men men.. Er det en 10V motor du bygger opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vil jeg ikke si at dette er rett, fordi jeg ikke vet 100%. Men er temmelig sikker på at:

 

En std K26 fra en 10VT klarer ikke 350+Hk uten og være ombygget/modifisert.

 

Her er modifiserte utg. av std 10VT K26 Med compressor/Turbin mål. Vet ikke hva std. mål er dessverre!

K26 48/55mm 300Hk

K26 50/55mm 350Hk

K26 52/55mm 400Hk

K26 54/55mm 450Hk

 

Det sies at en std. K26 kan flowe bortimot 430 hk på eksos siden, MEN compressoren er faktisk mindre enn en std K24 og blir jo da den store bremsen!

Det er vel noe som også bekreftes i tabellen over, da de 4 variantene alle har 55mm turbin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si meg enig med rune her, kompressor delen på k26 fra 10vt er betraktelig mindre en på k24 fra 20vt. har hatt begge side om side og sammenliknet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget mulig det:) Forteller bare videre det jeg har hørt: rolleyes

Synd at det er så vanskelig å få tak i uten at det koster skjorta.. Men det blir vel slik om man skal trimme 10V:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.