Golf Mk3: Lav driftstemperatur!

Anbefalte innlegg

Har i de siste ukene oppdaget at temperaturen på bilen min ligger på 80grader, normalt så har den vært på 90grader på varm motor.

 

Hva er det som forårsaker dette? Farlig og kjøre med over lengre tid?

 

Tror også det er blitt litt svakere varme i varmeapparatet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt termostat og luft anlegget etterpå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i de siste ukene oppdaget at temperaturen på bilen min ligger på 80grader, normalt så har den vært på 90grader på varm motor.

 

Hva er det som forårsaker dette? Farlig og kjøre med over lengre tid?

 

Tror også det er blitt litt svakere varme i varmeapparatet.

 

Garantert termostaten som må byttes,ta den ut og sjekke når den åpner. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt termostat og luft anlegget etterpå...

 

*krmt* hvor ligger termostaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv. Fikset det forrige uke faktisk. Jeg fant aldri utav var som var grunnen før jeg leverte bilen inn til verkstedet. Det var lekkasje i en slage og den ene termostaten var ødelagt. Problemet begynte slikt som ditt, med at tempen lå på 80 grader, så ble det værre... på det værset tok det bilen 30 min å bli varm og av og til hoppet tempen helt opp til 110 grader! Farlig! Ville sjekket litt med et verksted om jeg var deg! : rolleyes

 

-mvh MAthias

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*krmt* hvor ligger termostaten?

 

Skal ligge ved vannpumpa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv. Fikset det forrige uke faktisk. Jeg fant aldri utav var som var grunnen før jeg leverte bilen inn til verkstedet. Det var lekkasje i en slage og den ene termostaten var ødelagt. Problemet begynte slikt som ditt, med at tempen lå på 80 grader, så ble det værre... på det værset tok det bilen 30 min å bli varm og av og til hoppet tempen helt opp til 110 grader! Farlig! Ville sjekket litt med et verksted om jeg var deg! : rolleyes

 

-mvh MAthias

 

hva kostet reperasjonen deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger nederst og fremst på vannpumpa. Ligger rett etter det røret som kommer ut av radiatoren (høyreside i bunn)

 

Enkel jobb, er bare litt knoting å få det sammen.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i de siste ukene oppdaget at temperaturen på bilen min ligger på 80grader, normalt så har den vært på 90grader på varm motor.

 

Hva er det som forårsaker dette? Farlig og kjøre med over lengre tid?

 

Tror også det er blitt litt svakere varme i varmeapparatet.

 

 

trenger ikke være noe galt heller hvis dette skjer i kalt vær er det helt naturlig at bilen sliter og holde 90 grader særlig ved kjøring

 

hvis ikke tipper jeg tremostaten din er gåen ikke farlig og kjøre med men bør jo skiftes innen rimlig tid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke være noe galt heller hvis dette skjer i kalt vær er det helt naturlig at bilen sliter og holde 90 grader særlig ved kjøring

 

hvis ikke tipper jeg tremostaten din er gåen ikke farlig og kjøre med men bør jo skiftes innen rimlig tid

 

Er ikke så kaldt vær her i haugesund, ligger på en 5+ hver dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da har jeg ordnet meg litt her, men jeg trenger handle liste.

 

- Termostat

- Pakning??

- Kjøleveske - Hvor mange liter?

 

I tillegg så ser det ut til at jeg skifter opphengskuler og styrekuler, noe mer jeg trenger når jeg bytter disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-3 liter frostvæske og en forstillingskontroll etter skift av styre og bærekuler. Mutterne til de respektive kulene. Ikke alltid så gode å bruke opp igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-3 liter frostvæske og en forstillingskontroll etter skift av styre og bærekuler. Mutterne til de respektive kulene. Ikke alltid så gode å bruke opp igjen.

 

Ok, har drøyet lenge med hjulstillingskontrollen, skulle nå egentlig vert tatt i sommer da vi monterte senkesett, men jeg visste det var noe mer som måtte byttes, så det var lite vits å kaste en 1000'en lapp utav vinduet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er termostaten skiftet for en stund siden, men driftstemperaturen ligger fremdeles på 80 grader... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er termostaten skiftet for en stund siden, men driftstemperaturen ligger fremdeles på 80 grader... :confused:

 

 

Har du bytta temp.føleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei.. hvor sitter denne? trodde at viss en føler var gåen så ville den ha konka heilt å ikke vist bare 10 grader mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei.. hvor sitter denne? trodde at viss en føler var gåen så ville den ha konka heilt å ikke vist bare 10 grader mindre.

 

Jeg har vært borti det samme med en annen bil jeg hadde. Jeg bytta først termosta og ingenting hjalp. Bytta temp.føleren så var den på 90 grader.

 

Den føleren sitter i det "tkrysse" som går inn i motoren i fronten. Jeg har vel ikke noe bilde her, men du ser det. Går to ledniger inn også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkel å billig affære å bytte? skal se om jeg finner ett motor rom bilde jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkel å billig affære å bytte? skal se om jeg finner ett motor rom bilde jeg.

Koster vel 2-300 tror jeg. Enkelt er det også, bare å dra ut en slik "låsering"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn, her er ett bilde du kan peike litt på!

motor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn, her er ett bilde du kan peike litt på!

 

Der var det reint gitt..

Glenn.jpg

 

Edit: hvorfor så lite....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, er ikke så reint lenger nå desverre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.