#1 Skrevet Februar 7, 2006 Har i de siste ukene oppdaget at temperaturen på bilen min ligger på 80grader, normalt så har den vært på 90grader på varm motor. Hva er det som forårsaker dette? Farlig og kjøre med over lengre tid? Tror også det er blitt litt svakere varme i varmeapparatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2006 Bytt termostat og luft anlegget etterpå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2006 Har i de siste ukene oppdaget at temperaturen på bilen min ligger på 80grader, normalt så har den vært på 90grader på varm motor. Hva er det som forårsaker dette? Farlig og kjøre med over lengre tid? Tror også det er blitt litt svakere varme i varmeapparatet. Garantert termostaten som må byttes,ta den ut og sjekke når den åpner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2006 Bytt termostat og luft anlegget etterpå... *krmt* hvor ligger termostaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2006 Hadde samme problemet selv. Fikset det forrige uke faktisk. Jeg fant aldri utav var som var grunnen før jeg leverte bilen inn til verkstedet. Det var lekkasje i en slage og den ene termostaten var ødelagt. Problemet begynte slikt som ditt, med at tempen lå på 80 grader, så ble det værre... på det værset tok det bilen 30 min å bli varm og av og til hoppet tempen helt opp til 110 grader! Farlig! Ville sjekket litt med et verksted om jeg var deg! -mvh MAthias 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2006 *krmt* hvor ligger termostaten? Skal ligge ved vannpumpa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2006 Hadde samme problemet selv. Fikset det forrige uke faktisk. Jeg fant aldri utav var som var grunnen før jeg leverte bilen inn til verkstedet. Det var lekkasje i en slage og den ene termostaten var ødelagt. Problemet begynte slikt som ditt, med at tempen lå på 80 grader, så ble det værre... på det værset tok det bilen 30 min å bli varm og av og til hoppet tempen helt opp til 110 grader! Farlig! Ville sjekket litt med et verksted om jeg var deg! -mvh MAthias hva kostet reperasjonen deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2006 Ligger nederst og fremst på vannpumpa. Ligger rett etter det røret som kommer ut av radiatoren (høyreside i bunn) Enkel jobb, er bare litt knoting å få det sammen....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2006 Har i de siste ukene oppdaget at temperaturen på bilen min ligger på 80grader, normalt så har den vært på 90grader på varm motor. Hva er det som forårsaker dette? Farlig og kjøre med over lengre tid? Tror også det er blitt litt svakere varme i varmeapparatet. trenger ikke være noe galt heller hvis dette skjer i kalt vær er det helt naturlig at bilen sliter og holde 90 grader særlig ved kjøring hvis ikke tipper jeg tremostaten din er gåen ikke farlig og kjøre med men bør jo skiftes innen rimlig tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2006 trenger ikke være noe galt heller hvis dette skjer i kalt vær er det helt naturlig at bilen sliter og holde 90 grader særlig ved kjøring hvis ikke tipper jeg tremostaten din er gåen ikke farlig og kjøre med men bør jo skiftes innen rimlig tid Er ikke så kaldt vær her i haugesund, ligger på en 5+ hver dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2006 Ok, da har jeg ordnet meg litt her, men jeg trenger handle liste. - Termostat - Pakning?? - Kjøleveske - Hvor mange liter? I tillegg så ser det ut til at jeg skifter opphengskuler og styrekuler, noe mer jeg trenger når jeg bytter disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 7, 2006 2-3 liter frostvæske og en forstillingskontroll etter skift av styre og bærekuler. Mutterne til de respektive kulene. Ikke alltid så gode å bruke opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 7, 2006 2-3 liter frostvæske og en forstillingskontroll etter skift av styre og bærekuler. Mutterne til de respektive kulene. Ikke alltid så gode å bruke opp igjen. Ok, har drøyet lenge med hjulstillingskontrollen, skulle nå egentlig vert tatt i sommer da vi monterte senkesett, men jeg visste det var noe mer som måtte byttes, så det var lite vits å kaste en 1000'en lapp utav vinduet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2006 Da er termostaten skiftet for en stund siden, men driftstemperaturen ligger fremdeles på 80 grader... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 27, 2006 Da er termostaten skiftet for en stund siden, men driftstemperaturen ligger fremdeles på 80 grader... Har du bytta temp.føleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 27, 2006 nei.. hvor sitter denne? trodde at viss en føler var gåen så ville den ha konka heilt å ikke vist bare 10 grader mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 27, 2006 nei.. hvor sitter denne? trodde at viss en føler var gåen så ville den ha konka heilt å ikke vist bare 10 grader mindre. Jeg har vært borti det samme med en annen bil jeg hadde. Jeg bytta først termosta og ingenting hjalp. Bytta temp.føleren så var den på 90 grader. Den føleren sitter i det "tkrysse" som går inn i motoren i fronten. Jeg har vel ikke noe bilde her, men du ser det. Går to ledniger inn også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 27, 2006 enkel å billig affære å bytte? skal se om jeg finner ett motor rom bilde jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 27, 2006 enkel å billig affære å bytte? skal se om jeg finner ett motor rom bilde jeg. Koster vel 2-300 tror jeg. Enkelt er det også, bare å dra ut en slik "låsering" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 27, 2006 sånn, her er ett bilde du kan peike litt på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 27, 2006 sånn, her er ett bilde du kan peike litt på! Der var det reint gitt.. Edit: hvorfor så lite.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 27, 2006 hehe, er ikke så reint lenger nå desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...