#1 Skrevet April 27, 2004 Har bytta hele fordeler (ny), grunnet hallgiveren røk. Fekk i samme slengen ny rotor og fordeler lokk. Bytta luftfilter, oppdaga da at luftbelgen var der små sprekker i, å di ble større når eg tok den helt av. Spørsmålet blir da om dette kan gjøre at bilen er litt rar å starte når halv-varm? Fikk i samme slengen justert tomgangsbryter i gasspjeldhus, så nå fungere bensinnkutt i nedoverbakker ijen + tomgen helt stabil :-) Neste spørsmål blir da: hvordan nullstilles potmeteret i forhold til automatkassen, kan dette utføres med VAG COM? i tilfelle hvordan? (har software og overgang) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2004 Hei ijen. Har bytte Luftbelg, men merker ingen eller lite forskjell før og etter. Bilen er fortsatt rar med varmstart. Har målt litt videre på bensintrykkregulatoren ved start av varm motor: Rett etter oppstart: ca 0 mA. få sekunder etterpå: synker gradvis ned mot -16 mA, når den nærmer seg -16mA begynner den å fuske endel (antakeligvis mager blanding). Trekker eg ut pluggen sviver motor fint ijen. Den holder seg på -16 mA i ca 30 sek for så å sprette opp på "normal" ijen. Og motor går som normalt. Og dette forløp skjer hver gang, begynner å bli utrulig iriterende. Hat testa med "ny" hjerne med samme resultat. Hele fordeler er ny. Temp giver er iorden, måler 230 ohm ved varm motor. Nytt luftfilter. Ny lamdasonde Nytt bensinfilter Leser ingen feilkoder. Har stabil tomgang når den først kommer igang. Begynner å gå tomm for ideer på hva det kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2004 Fattern sin 2,3 NG gikk helt dass til vi bytta vacuumpumpa. Da gikk motoren jevnt, dro MYE bedre og forbruket gikk ned. Den gang i 98 sa møller at dette var en vanlig feil på disse motorene. Nå sitter det vel ikke så mange bak disken der, som vet hva en femmer egentlig er lengre....desverre. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2004 Etter register hos Bil & Maskin skal vakumpumpa vere skifta før eg fikk bilen. Er det en enkel måte å teste vakumpumpa på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2004 Vet ikke hvordan vi fant det ut, men tror vi stolte blindt på tipset om at det kunne være vacuumpumpa, og det slo til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2004 Opprinnelig postet av Tor Inge Åsen Hei ijen. Har bytte Luftbelg, men merker ingen eller lite forskjell før og etter. Bilen er fortsatt rar med varmstart. Har målt litt videre på bensintrykkregulatoren ved start av varm motor: Rett etter oppstart: ca 0 mA. få sekunder etterpå: synker gradvis ned mot -16 mA, når den nærmer seg -16mA begynner den å fuske endel (antakeligvis mager blanding). Trekker eg ut pluggen sviver motor fint ijen. Den holder seg på -16 mA i ca 30 sek for så å sprette opp på "normal" ijen. Og motor går som normalt. Og dette forløp skjer hver gang, begynner å bli utrulig iriterende. Hat testa med "ny" hjerne med samme resultat. Hele fordeler er ny. Temp giver er iorden, måler 230 ohm ved varm motor. Nytt luftfilter. Ny lamdasonde Nytt bensinfilter Leser ingen feilkoder. Har stabil tomgang når den først kommer igang. Begynner å gå tomm for ideer på hva det kan være. bilen er fortsatt ikkje i orden! Vurderer sterkt å levere den inn til verksted for å ordne dette. Men hadde vore veldig kjekt om en kunne funne ut av det selv. Er det ingen som har god erfaring med NG motorer som en kan spør? Tillegsinfo: det lukter surt/olje av motoren når den "putrer". Og gir en gass når den er i "putre" modus kan den skyte litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2004 Dette høres farlig ut som min 2.3 NG gitt.. Blir den helt fint når du når driftstempratur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2004 Den blir stort sett helt fin da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2004 Opprinnelig postet av Rune Sveian Dette høres farlig ut som min 2.3 NG gitt.. Blir den helt fint når du når driftstempratur? Eller har du en løsning på problemet kansje? Eller sliter du med samme problemet enda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2004 Driver og knoter litt med fronten min nå, bare for å få den euok.. Men når det er ute av verden, skal jeg prøve å bytte tempføleren på KE-jetronicen, håper det løser seg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2004 Har du testa ny tempføler nå? Hjalp det noe? Eg har fortsatt samme problem enda. Hadde bilen inne til nullstilling av motor, det fungerte greit en stund, men nå er det tilbake som før... Kan det være at kaldstart dysa lekker? bilen lukter veldig surt når "furtinga" holder på. Opprinnelig postet av Rune Sveian Driver og knoter litt med fronten min nå, bare for å få den euok.. Men når det er ute av verden, skal jeg prøve å bytte tempføleren på KE-jetronicen, håper det løser seg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...