Anbefalte innlegg

Har bytta hele fordeler (ny), grunnet hallgiveren røk.

Fekk i samme slengen ny rotor og fordeler lokk.

 

Bytta luftfilter, oppdaga da at luftbelgen var der små sprekker i, å di ble større når eg tok den helt av.

Spørsmålet blir da om dette kan gjøre at bilen er litt rar å starte når halv-varm?

 

Fikk i samme slengen justert tomgangsbryter i gasspjeldhus, så nå fungere bensinnkutt i nedoverbakker ijen + tomgen helt stabil :-)

 

Neste spørsmål blir da: hvordan nullstilles potmeteret i forhold til automatkassen, kan dette utføres med VAG COM? i tilfelle hvordan? (har software og overgang)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ijen.

Har bytte Luftbelg, men merker ingen eller lite forskjell før og etter.

Bilen er fortsatt rar med varmstart.

Har målt litt videre på bensintrykkregulatoren ved start av varm motor:

Rett etter oppstart: ca 0 mA.

få sekunder etterpå: synker gradvis ned mot -16 mA, når den nærmer seg -16mA begynner den å fuske endel (antakeligvis mager blanding).

Trekker eg ut pluggen sviver motor fint ijen.

Den holder seg på -16 mA i ca 30 sek for så å sprette opp på "normal" ijen. Og motor går som normalt.

 

Og dette forløp skjer hver gang, begynner å bli utrulig iriterende.

 

Hat testa med "ny" hjerne med samme resultat.

 

Hele fordeler er ny.

Temp giver er iorden, måler 230 ohm ved varm motor.

Nytt luftfilter.

Ny lamdasonde

Nytt bensinfilter

Leser ingen feilkoder.

Har stabil tomgang når den først kommer igang.

 

Begynner å gå tomm for ideer på hva det kan være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern sin 2,3 NG gikk helt dass til vi bytta vacuumpumpa. Da gikk motoren jevnt, dro MYE bedre og forbruket gikk ned. Den gang i 98 sa møller at dette var en vanlig feil på disse motorene. Nå sitter det vel ikke så mange bak disken der, som vet hva en femmer egentlig er lengre....desverre.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter register hos Bil & Maskin skal vakumpumpa vere skifta før eg fikk bilen.

 

Er det en enkel måte å teste vakumpumpa på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan vi fant det ut, men tror vi stolte blindt på tipset om at det kunne være vacuumpumpa, og det slo til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Inge Åsen

Hei ijen.

Har bytte Luftbelg, men merker ingen eller lite forskjell før og etter.

Bilen er fortsatt rar med varmstart.

Har målt litt videre på bensintrykkregulatoren ved start av varm motor:

Rett etter oppstart: ca 0 mA.

få sekunder etterpå: synker gradvis ned mot -16 mA, når den nærmer seg -16mA begynner den å fuske endel (antakeligvis mager blanding).

Trekker eg ut pluggen sviver motor fint ijen.

Den holder seg på -16 mA i ca 30 sek for så å sprette opp på "normal" ijen. Og motor går som normalt.

 

Og dette forløp skjer hver gang, begynner å bli utrulig iriterende.

 

Hat testa med "ny" hjerne med samme resultat.

 

Hele fordeler er ny.

Temp giver er iorden, måler 230 ohm ved varm motor.

Nytt luftfilter.

Ny lamdasonde

Nytt bensinfilter

Leser ingen feilkoder.

Har stabil tomgang når den først kommer igang.

 

Begynner å gå tomm for ideer på hva det kan være.

 

bilen er fortsatt ikkje i orden!

Vurderer sterkt å levere den inn til verksted for å ordne dette.

Men hadde vore veldig kjekt om en kunne funne ut av det selv.

Er det ingen som har god erfaring med NG motorer som en kan spør?

 

Tillegsinfo: det lukter surt/olje av motoren når den "putrer".

Og gir en gass når den er i "putre" modus kan den skyte litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres farlig ut som min 2.3 NG gitt.. Blir den helt fint når du når driftstempratur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir stort sett helt fin da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Dette høres farlig ut som min 2.3 NG gitt.. Blir den helt fint når du når driftstempratur?

 

Eller har du en løsning på problemet kansje?

Eller sliter du med samme problemet enda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og knoter litt med fronten min nå, bare for å få den euok..

 

Men når det er ute av verden, skal jeg prøve å bytte tempføleren på KE-jetronicen, håper det løser seg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du testa ny tempføler nå?

Hjalp det noe?

 

Eg har fortsatt samme problem enda.

Hadde bilen inne til nullstilling av motor, det fungerte greit en stund, men nå er det tilbake som før...

 

Kan det være at kaldstart dysa lekker? bilen lukter veldig surt når "furtinga" holder på.

 

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Driver og knoter litt med fronten min nå, bare for å få den euok..

 

Men når det er ute av verden, skal jeg prøve å bytte tempføleren på KE-jetronicen, håper det løser seg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.