S4 som starter når den selv vil

Anbefalte innlegg

Hei, til dere som diskuterer på Audi forum. I HAVE A PROBLEM.

Saken er den at min S4 plutselig kan slutte å starte, hvis jeg da kobler av batteriet en to timers tid så starter den igjen og går en periode.

Bilen er en 1993 mod. som er chippet på ABT.

Er det noen andre her som har vært borti samme problemet.

 

TRond

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke gi litt flere symptomer? Antydning til tenning, helt død, bare et klikk osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren går rundt men tenner ikke, det lukter ikke bensin selv om den files mye. Når jeg kobler på batteriet så starter den med en gang og går normalt.

Når jeg har kjørt noen mil så drar den ikke slik den skal gjøre, men stopper aldri mens jeg kjører. Den stopper først når jeg skal starte den igjen.

Har også følelsen av at den går best når jeg har kjørt ordentlig hardt. Kan muligens virke som om den går litt sur ved normal kjøring og mye lave turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et forslag:: vinke :

Når du får den til å starte, kjør til et verksted - eller en-eller-annen - som kan lese feilkoder...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med lesing av feilkoder er nok det beste tipset, for når du tar av batteriet sletter du eventuelle feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er mest sannsynlig grunnet en liten tass som kalles Cam Position Sensor, i hvertfall hvis bilen oftest lar seg starte når den er kald.

Sitter bak kamdrevet og koster altfor mye. Finnes erstatning på Farnell, dersom du er litt nevenyttig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.