#1 Skrevet Februar 9, 2006 Fant et bilde på et utenlandsk forum av en 16v turbomotor som havarerte i bremsebenken.................blokka delte seg i to mens rådene er like hele. Skulle likt å visst hva slags råder dette er Første gang jeg har sett en VAG motorblokk delt seg slik på denne måten!!!!!!! Snakkes om rundt 1000 hk og 10.000 omdr. min på den motoren som er avbildet. Som enkelte kanskje ser så er det tørrsump-smøring på denne motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2006 djises!det var ras det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2006 Men rådene ser like hele ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2006 Dette var skikkelig ras! haha! Er dette motoren til den greske rallye golfen som det har vært pratet om før? Plutselig, så skjønnte jeg nå hva som er vitsen med gjennomgående topplokks-bolter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2006 Smallt sikkert bra det der.... Eller hva med jekkestropp rundt motoren neste gang kanskje.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2006 Er dette motoren til den greske rallye golfen som det har vært pratet om før? Jeg vet ikke helt enda,men tviler på det finnes så altfor mange 1.8 16v turbomotorer med slike effekter!!! Hadde nok gjort seg med gjennomgående toppbolter og girdle-plate til veiva også.......sinnsyke krefter i sving 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2006 Er dette motoren til den greske rallye golfen som det har vært pratet om før? Det var det første jeg tenkte også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2006 Jeg har sett bilder av at dette har skjedd på en Ford V8'er, men ikke på en VAG-motor. Syke greier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2006 huff da, det der laga sikkert mye stygg lyd! får håpe at ingen sto å justerte tenning eller noe sånt da dette skjedde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2006 Mest imponerende er faktisk rådene!!!! De ser jo fortsatt hele og fine ut etter et slikt havari. Iallfall de to man ser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2006 Dumt spørsmål. Hva er råde? Er det den stanga som holder stempelet? (ja jeg er dum og nei jeg er IKKE en bilmekanikker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2006 Dumt spørsmål. Hva er råde? Er det den stanga som holder stempelet?(ja jeg er dum og nei jeg er IKKE en bilmekanikker) Jepp jepp...stemmer bra det. Er heller ikke bilmekaniker Stempelstang kalles det også av enkelte,andre kaller det råde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 10, 2006 Men hva vil det da si å ha rådebank? At den er bøyd eller at det er slark i innfestningene eller ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 10, 2006 At den er bøyd eller at det er slark i innfestningene eller ???? Det betyr at det er "slark i innfestningene", enten i lageret rundt veivakselen, eller rundt krysspinnen som holder stempelet til råden. Det kjennes igjen på en dyp klankende lyd langt nede i fra nedre delen av motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 10, 2006 Ja ja:) Lærte jeg no nytt i dag også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 10, 2006 Her kan du lese om hvordan motorer fungerer: http://science.howstuffworks.com/engine.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 10, 2006 Syns denne motoren så litt skitten ut til å være grekern sin, men det kan jo være. Tråden om bilen hans ligger på forumet VWFixx, http://www.vwfixx.com/. Mener at kallenavnet hans der er spyros, men jeg får ikke søkt uten å registrere meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2006 dette er nok ikkje spyros sin. han har rød lakker blokk og blå silikonslanger. og prosjektet ligger her http://www.vwsyncro.co.uk/forums/topic.asp?TOPIC_ID=535&SearchTerms=spyros sist oppdatert 18/9-04 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 11, 2006 Hvor fant du bilde? intr å lese mer jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 12, 2006 Hvor fant du bilde? intr å lese mer jeg! Fant bildet på et Engelsk S2 forum men det står ingenting om hverken bilen eller motoren........... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 12, 2006 Mest imponerende er faktisk rådene!!!! De ser jo fortsatt hele og fine ut etter et slikt havari. Iallfall de to man ser Og hvis jeg har slike råder tilsalgs- kjøper du de da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...