Pulserende strøm-fenomen Audi 100q 1987

Anbefalte innlegg

En jobb-kollega har et merkelig fenomen på sin Audi 100 quattro fra 1987. ALT av strøm på bilen pulserer av og til...........hovedlys,vifte,taklys osv osv pulserer med en helt merkelig puls. Rimer ikke med dårlig laderele heller. Har en mistanke om at det kan være hengerkontakten som driver å kødder det til. Det skjer nemlig kun når det er vått ute. Noen som har vært borti lignende ??? Han begynner å irritere seg over dette fenomenet.....: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jobb-kollega har et merkelig fenomen på sin Audi 100 quattro fra 1987. ALT av strøm på bilen pulserer av og til...........hovedlys,vifte,taklys osv osv pulserer med en helt merkelig puls. Rimer ikke med dårlig laderele heller. Har en mistanke om at det kan være hengerkontakten som driver å kødder det til. Det skjer nemlig kun når det er vått ute. Noen som har vært borti lignende ??? Han begynner å irritere seg over dette fenomenet.....: rolleyes

 

Laderele kan lage slik feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende på min 100TQ,

motoren gikk ujavnt (siden bensinpumpa gjorde det) og lysa var ujavne i styrken...

 

Hos meg så var det dynamoen som var gåen, så om du har mulighet så test en ny ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laderele kan lage slik feil
Fenomenet er ikke turtallsavhengig så jeg vet ikke helt om det kan være laderele. Pulseringen er konstant uansett turtall.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akurat det samme problemet på min 100 tq, der ble det bra ved å skifte regulator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løs ledning på dynamoen, løs polsko på batteriet eller løse skruer på regulatoren tipper jeg på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demp lyden på stereoanlegget. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.