Re: A6 allroad pulserer ved kjøring

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har vært borte i A6 2,5 tdi allroad som pulserer innimellom ved kjøring.

noen som har vært borte i lignende ??

 

LLM ??

 

Slanger er trykk testet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beskriv litt bedre, så kan man kanskje forstå hva du mener: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg vært borti på både passaten og A6, på passaten fant vi ikke noen feil, den gikk sånn i 15 tkm før turbo røk!!

A6 skiftet vi høydemåler tror jeg det var, den ble 20% bedre, den går sånn fortsatt vil jeg tro..

 

Dersom jeg forstår deg rett er symtomene at den ligger å drar litt uten at du gir gass, er nokså irriterende når man merker det..

 

Har egentlig ikke noe klart svar til deg da :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6en hadde noen små rykk spesielt ved / etter litt aktiv kjøring. Dette ble helt borte etter at jeg fikk på vinterdekka. Antar at det var forskjell i rulleomkrets som var grunnen. Kjørte 215/45-17 på sommerdekk. Var 14 dager forskjell på dekka men av ulikt fabrikat. Dette pga at forrige eier kjøpte 2 nye dekk rett før jeg hentet bilen han hadde da kjøpt 215/45 mens det sto 225/45 på bilen fra før så da måtte jeg kjøpe 2 215/45 dekk til.

Litt knotete forklaring, men dette resulterte i små nykk i bilen som ble borte når jeg byttet til vinterdekk.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beskriv litt bedre, så kan man kanskje forstå hva du mener: klø :

 

Hmmm

 

Var vel ikke så vanskelig å forstå det men.:)

 

Du kjører en bil så pulserer bilen/motoren et par sekunder så er den bra igjen så kan du kjøre lenge så plutselig pulserer den igjen.

 

noen ganger kraftigere en andre.

 

du kjenner det ikke på gaspedalen.

 

hjelp hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel tiptronic på denne?

 

Jeg har også vært borti at det kan være feil på kassa som kan gjøre at bilen oppfører seg sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel tiptronic på denne?

 

Jeg har også vært borti at det kan være feil på kassa som kan gjøre at bilen oppfører seg sånn.

 

 

Stemmer at det er tiptronic ja.

 

Vet du hva da som var feilen på den du var borte i ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke jeg som jobbet med bilen (da jeg bare er takstmann), men etter det teknikerne sa, så kan det være nok å bytte olje og filter på kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.