Anbefalte innlegg

da har jeg samme problem som jeg hadde med g60motoren. problemet er at når jeg vrir om tenningen så blir det blankt display der km og klokke er i instrumentet. når dette skjer klikker det i rele nr 30 (ecu rele) og rele nr 18 (X relief contact). skjønner ikke helt ut hva denne feilen er. både bensin og temp måler vet jeg at fungerer når dette skjer. noen som har noe mening om hva dette kan være?

 

sånn ser det ut når tenningen er vridd om

DSC00182.jpg

 

bilde av slik det er satt opp i sikringsboksen

 

DSC00183.jpg

DSC00184.jpg

 

hadde ettermontert defa alarm på bilen som jeg tok vekk. kan dette ha noe med dette å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis problemet kom når du fjernet alarmen så er vel sjanse stor for at det har en sammenheng ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som kan litt om hvordan en alarm er koblet opp? er nesten 1år siden jeg plukka ut den ulende jævelen og husker ikke helt horda n den satt. var hvertfall 2stk ledninger i tenningskoblingen som var hekta på. ellers husker jeg ikke noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet er det omtrent slik:

 

- Hovedstrøm fra batteri via sikring

- Jording

- Kabel til innslaget på starter klippes og kobles via alarmen

- Nødblink kobles parallellt med alarmen

- Dørlys kobles parallellt med alarmen

- Evt. sentrallås kobles parallellt med alarmen

 

- I tillegg har noen alarmer en ekstra styrestrøm fra tenningslåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok:) da skjønte jeg litt mer, får se på det i morgen. skal se om det er noe å ta bilde av hvis det er noe mer jeg lurer på. takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.