Anbefalte innlegg

Har hørt at noen bruker ett fast stag når de tauer,noen som vet om ett firma elns som har dette og som låner det ut? : klø : Viking etc?

 

Skal taue bilen til Audi på tirsdag og vil gjerne ha ett fast stag til å taue med i stedet for tau... : bh :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel snakk om et stag med et sjakkel i den ene enden å sånn drag for å ha på kroken i andre enden, evt et sjakkel der også!

 

EDIT: ser nå at jeg har svart veldig dårlig på spm. dit

vet ikke av noen som leier ut slikt nei, de jeg har sett har vært hjemmelaget!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri hørt om sånt utenom på lastebil, og viss bremsene virker har man heller ikke bruk for det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker veldig mye av dette nedover i europa. Spesielt nedover i alpene der veihjelpen tauer deg ned fjellet med deg først og dem etter. Dette pga hvis du har mistet bremser eller har motorstopp og bremsekraftforsterkeren ikke er i drift. Vet heller ikke hvor man får tak i slike men men burde jo ikke være så vanskelig å lage selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok.Problemet er jo at bilen går ikke så blir dårlig med bremser.Litt klarer man å bruke sikkert men ikke mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en kjempe god måte å trekke bil på! mye mer behagelig og gjevnt.

 

dette brukes også ofte av folk som driver med ofroad da bilene deres ikke kan registreres! da har de kun rattlås opplåst og ingen sjåfør i bilen som slepes! fungerer utrolig bra! har sett dette mange mange mange ganger i forbindelse med offroad treff!

 

har også prøvd det med lastebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en kjempe god måte å trekke bil på! mye mer behagelig og gjevnt.

 

dette brukes også ofte av folk som driver med ofroad da bilene deres ikke kan registreres! da har de kun rattlås opplåst og ingen sjåfør i bilen som slepes! fungerer utrolig bra! har sett dette mange mange mange ganger i forbindelse med offroad treff!

 

har også prøvd det med lastebil.

 

Jeg vet,er jo myyye bedre enn ett tau liksom. : bh :;)

Men du kjenner ingen som har og som vil låne ut ett stag?

Om noen vet om en guide for å lage ett tar jeg oxo i mot det med åpne armer.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri hørt om sånt utenom på lastebil, og viss bremsene virker har man heller ikke bruk for det

 

prøvd å slepe bil over en litt lengre strekkning, du blir klar av å sitte å følge med hele tiden for å ikke smelle i rævva til han som sleper, og bremsene varer ikke så veldig lenge :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å snakke om det herlige nøkket som kommer når en bil på 2 tonn bak har fått litt slakk på tauet på en eller annen måte. Slepte en gammal Pajero med Audien min en gang, og ALDRI MER!!! Trodde jeg skulle røska stakkars audien rammeskeiv da den store stygge bilen traff et par digre hull i asfalten.

 

Men litt mer on-topic igjen:

Trenger du egentlig noe mer enn et litt solid stål-rør med en slik i hver ende:

25-363_h.jpg

Sveise den fast på en skikkelig måte, så burde det vel holde? Vet ikke hvor mye drag/trykk det kan bli på en sånn under normal, forsiktig tauing jeg... Kunne kanskje dratt en vaier gjennom røret også, og festa i hver av sjaklene, for å gjøre den en del sterkere i trekk-retningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,ja de rykkene er brutale. :D

Min veier ikke mer enn 1255kg og bilen som tauer meg veier ca 1400kg og har automatkasse. :)

Bruker sikkert tau siden det er umulig å få tak i stag til lån.Skal ikke taue mer enn ca 18,5km så burde går bra.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å slepe bil over en litt lengre strekkning, du blir klar av å sitte å følge med hele tiden for å ikke smelle i rævva til han som sleper, og bremsene varer ikke så veldig lenge :P

skal ikke nekte for at det sikkert er mye bedre med stag, men så lenge det ikke dreier seg om 20mil så er det ingen sak med tau. Har prøvd å henge bak ganske så langt så jeg vet hva det vil si, men som sagt ikke no problem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke nekte for at det sikkert er mye bedre med stag, men så lenge det ikke dreier seg om 20mil så er det ingen sak med tau. Har prøvd å henge bak ganske så langt så jeg vet hva det vil si, men som sagt ikke no problem:)

 

Så lenge bilen går og du har bremsekraftforsterker/servo funkende er det jo ikke noe problem men når ikke det funker blir det litt værre. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taua en Blazer over 3 mil med A4'en på snøføre og vanlig tau, gikk som bare juling :)

 

Tror Blazeren har litt tyngre bremser enn A4'en også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taua en Blazer over 3 mil med A4'en på snøføre og vanlig tau, gikk som bare juling :)

 

Tror Blazeren har litt tyngre bremser enn A4'en også :P

 

Hehe,oxo er Blazeren en del tyngre å dra. : eek :

Går helt sikkert bra,gjennstår og se det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.