#1 Skrevet Februar 11, 2006 Hei, jeg har akkurat fått meg en brukt Forge resirk ventil. Men jeg er usikker på hvilken fjær som skal stå i den. Jeg har en A4 1.8 tq, 96 mod. som har åpent filter, chip, og rustfritt anlegg fra kat. Denne bilen har jeg akkurat kjøpt, og den har en vanlig dump ventil, men den skal bort nå. Så derfor lurte jeg på om hvilken fjær som skal stå i Forge resirken. Den har en grønn fjær nå. Og jeg aner ikke hva bilen ladder ifra før. Har ikke fått turbotrykksmåleren enda. Og tidligere eier visste ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2006 Trodde da ikke det hadde noe serlig å si ?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2006 øhhh... den skal da ikke påvirke ladetrykket ditt, fjæren bestemmer heller hvor mye luft den skal slippe ut. Du tenker ikke på wastegate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2006 øhhh... den skal da ikke påvirke ladetrykket ditt, fjæren bestemmer heller hvor mye luft den skal slippe ut. Du tenker ikke på wastegate? Neida. Jeg bare leste litt rundt her på forumet, og det var noen som var såpass opptatt av hvilken farge fjærene hadde, og hva ladetrykket var. Så jeg tenkte bare å være på den sikre siden før jeg monterte den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2006 Hardere - mykere fjær virker sikkert litt inn på lyden ... Men du skal være passe musikalsk for å begynne å "stemme" dumpen hvis den gir "feil" lyd ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2006 Hardere - mykere fjær virker sikkert litt inn på lyden ... Men du skal være passe musikalsk for å begynne å "stemme" dumpen hvis den gir "feil" lyd ???? Hehe... Vel ,vel... Er nok ikke så musikalsk at der gjør noe. Men hvis det bare har innvirkning på hvor mye som slippes ut, så blir jeg nesten nødt til og ta en tur i garasjen imorgen og bytte om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2006 I min Forge ventil i fra TS sitter det grønn fjær,har du flere og velge i mellom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2006 Aner ikke hva slags farge det er på fjøra i min, men uansett slipper den jo bare ut pulstrykket etter lukking av gasspjeldet og har da ikke noe særlig med ladetrykket å gjøre. Det er det magnetventilen og wastegaten som tar seg av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2006 Info her: Forge motorsport Green - 5-15 PSI Yellow - 15-23 PSI Blue - 23-30 PSI Tipper chippen gir rundt 1,1 bar som er ca 16 PSI så gul fjær burde gjøre susen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2006 Noken som selger desse i Norge, burde kanskje fått gul eg og, med max 1,28 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2006 Noken som selger desse i Norge, burde kanskje fått gul eg og, med max 1,28 bar Det er likegreit å bestille fra forge motorsport. De har knallbra service! Går raskt og smertefritt å handle derfra. Jeg fikk tilsendt nytt stempel og o-ring kostnadsfritt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2006 Det er likegreit å bestille fra forge motorsport. De har knallbra service! Går raskt og smertefritt å handle derfra. Jeg fikk tilsendt nytt stempel og o-ring kostnadsfritt...korleis gikk det med moms og slikt derifra da? er det noke vits i å bytte til sterkere fjør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2006 korleis gikk det med moms og slikt derifra da? er det noke vits i å bytte til sterkere fjør? Er helt vanlig prosedyre med mva. Du kan evt spørre om å slippe VAT derfra (noe du har rett til siden vi er utenfor EU - EDIT: det gikk fint når jeg bestillte derfra). Er varens verdi over nok 200 må du betale norsk mva og "fortollingsgebyr"(som regel under 100) til fraktfirmaet. (Over nok 1000 for gaver). Tviler på at du merker noe forskjell på fjær. Skulle likt å prøve selv, kanskje jeg bestiller for å prøve i og med at jeg er i UK for tiden... Jeg kjører jo med enda høyere trykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...