#1 Skrevet Februar 12, 2006 må jeg bytte bensinpumpe hvis jeg skal gå over til KE systemet. Hvilkene fordeler/ulemper er det med KE-jetronic i forhold til K-jetronic? Og hva er et slikt innsprutsystem (KE-jetronic) verdt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2006 I løpet av modellår 1989 ble det byttet bensinpumpe på ke-jet. Men før dette er alle bensinpumper på K-jeg og KE-jet likedan. Et KE-jet innsprut er verd "skjit å ingenting" (på nordmørsk), oversatt til norsk blir det ganske lite. Uten at jeg har studert dette inngående er hovedforskjellen at k-jet har mekanisk feting av bensinblanding for varmkjøring av motor, ke-jet har elektronisk styrt feting. K-jet har vakuumstyrt fordeler (fortenningsstyring) mens KE-jet'en har elektronisk styring av fortenning. Stort sett Ja, og så har sene versjoner også bankesensor. Nå vet jeg ikke hvorfor du vil bytte innsprut, men jeg kan ikke se noen gode grunner til å droppe et fungerende K-jet til fordel for et KE-jet (som du muligens ikke får til å fungere). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2006 Med andre ord, det er ikke verdt å bytte over..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2006 Det er ikke verdt det nei. Du får ingen positiv gevinst av å bytte, verken med økt effekt eller lavere bensinforbruk. Så lenge det du har fungerer bra så er det bare å trø gass (helst med innkoblet diffsperre og snøunderlag) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2006 Og enda en ulempe med KE-Jetronic er at det er enda flere følere, hjerner og andre duppedingser som har for vane å gå i stykker på en gammel bil og som er vanskelige/dyre å skaffe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2006 Skal du bytte sprut, er det nok bedre å prøve å finne et komplett sprut fra Volvo 850 10v 140 hk........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...