Anbefalte innlegg

må jeg bytte bensinpumpe hvis jeg skal gå over til KE systemet. Hvilkene fordeler/ulemper er det med KE-jetronic i forhold til K-jetronic? Og hva er et slikt innsprutsystem (KE-jetronic) verdt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I løpet av modellår 1989 ble det byttet bensinpumpe på ke-jet. Men før dette er alle bensinpumper på K-jeg og KE-jet likedan.

Et KE-jet innsprut er verd "skjit å ingenting" (på nordmørsk), oversatt til norsk blir det ganske lite.

Uten at jeg har studert dette inngående er hovedforskjellen at k-jet har mekanisk feting av bensinblanding for varmkjøring av motor, ke-jet har elektronisk styrt feting. K-jet har vakuumstyrt fordeler (fortenningsstyring) mens KE-jet'en har elektronisk styring av fortenning. Stort sett :)

Ja, og så har sene versjoner også bankesensor.

 

Nå vet jeg ikke hvorfor du vil bytte innsprut, men jeg kan ikke se noen gode grunner til å droppe et fungerende K-jet til fordel for et KE-jet (som du muligens ikke får til å fungere).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord, det er ikke verdt å bytte over.....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke verdt det nei. Du får ingen positiv gevinst av å bytte, verken med økt effekt eller lavere bensinforbruk.

Så lenge det du har fungerer bra så er det bare å trø gass :evil: (helst med innkoblet diffsperre og snøunderlag)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og enda en ulempe med KE-Jetronic er at det er enda flere følere, hjerner og andre duppedingser som har for vane å gå i stykker på en gammel bil og som er vanskelige/dyre å skaffe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bytte sprut, er det nok bedre å prøve å finne et komplett sprut fra Volvo 850 10v 140 hk........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.