Toppakning bytte. Noe mer?

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte toppakninger. Noe mer som bør tas med i samme slengen? F.eks ventiltetninger? Bilen har rulla 265000km uten at toppen har vært oppe på den. Det er bilen i signaturen, en 2,8 AAH motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville skiftet ventiltettninger og kanskje slipt ventiler når jeg først hadde det oppe. ( kan jo vurderes litt ut fra om den ryker blått eller bruker olje)

 

Men uansett surt å ta den opp igjen om noen mnd for å skifte tettninger.

 

 

Sjekk også om toppen er plan og kanskje få den planslipt ?

 

Registerreim og strammehjul/venderuller er vel en selvfølge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pakninger mellom motor å innsug.strekkbolter(logisk kanskje),toppdekselpakning,eksospakninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok ikke jeg selv som skal gjøre dette.

Så går utifra at de sjekker toppen på verkstedet.

 

Den bruker nok litt olje. En del svettes ut fra toppen og den ryker mye i forhold til andre biler: Ikke spesielt blått, men det er nok litt blåskjær i den innimellom. Bruker ikke kjølevæske.

 

Og et spm til. Hvordan er det å bytte kammer når det førstes er åpent? Blir det mye merarbeid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok ikke jeg selv som skal gjøre dette.

Så går utifra at de sjekker toppen på verkstedet.

 

Den bruker nok litt olje. En del svettes ut fra toppen og den ryker mye i forhold til andre biler: Ikke spesielt blått, men det er nok litt blåskjær i den innimellom. Bruker ikke kjølevæske.

 

Og et spm til. Hvordan er det å bytte kammer når det førstes er åpent? Blir det mye merarbeid?

 

Hvis ventilttettningene skal skiftes må kammene av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Kammene "justerer" kanskje ventilenes posisjon: flau :

Men lærte da egentlig noe nytt nå og.

 

Bare å finne ut en sum for alt dette da. Blir nok ikke billig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.