Anbefalte innlegg

På vei til jobb i dag opplevde jeg at servopumpa på min 98 caddy 1,6i skar seg. Regner med at det var et lager som sa takk for seg, for hjulet mot dynamoreima går ikke lenger rundt. Det kom i denne sammenheng noen nokså stygge lyder. Er det noen fare for at servopumpa kan ha skadet noe annet en seg selv? Regner med at den er montert på blokka, ikke i?

 

Reima som driver servopumpa driver også dynamoen. Noe mer den driver? Rakk ikke akkurat å få noen god oversikt i morges. Men mener det var 4 hjul som ble drevet av reima; dynamo, drivhjulet fra motoren, servopumpa og en til? Kan jeg ta av reima og kjøre 2 mil hjem til garasjen uten at jeg ødelegger noe mer? (Vannpumpa går på registerreima). Går oljepumpa på registerreima eller dynamoreima?

 

Er forøvrig en AEE motor.

 

Alle svar mottas med stor takk

 

Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er vanlig er jo at Oljepumpa går direkte på veiva. Har aldri hørt om en oljepumpe som går på en av kilreimene til enten Servo/AC/Dynamo eller lignende.

 

Hvis du har Air Condition i bilen går nok reima til den også, og du klarer deg sikkert uten Airconditon, Servostyring og lading hvis det ikke er langt til Verkstedet. Det er ikke vanlig at motorens "vitale" deler drives av slike reimer.

 

Mvh Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.