godgjenning med bur og to seter...

Anbefalte innlegg

hvordan er det å få godkjent en Golf 2 med bur og kun to seter? noen erfaringer? eller er det lite vits å vise det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har lest&sett på forumene rundt omkring er at det ikke skal være noe problem...er vel kanskje noen krav som må oppfylles på buret, men er jo flere her inne som har det oppsettet, så forhåpentligvis har noen av dem helt sikre regler å vise til.

Er vel kanskje med dette som alt annet - det hele kommer ofte an på hvor sneversynte det lokale biltilsynet er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i kontakt med tilsynet angående akkuratt dette, det som de sier er at buret bak føreren ikke er noe problem, men det som går fremover, da dette kan ha innvirkning på krympesoner i bilen osv, egentlig bare piss, men det er jo til syvende og sist de som godkjenner dette. Han sa han ikke kunne si det ville bli godkjent, før han fikk sett det i bilen. Men dette skal ikke være noe problem å få godkjent, bare det at han jeg snakket med er serdeles vanskelig.....

Angående krav til buret, så er det ikke noen krav om utformingen på buret, uten om at det ikke skal være i veien for verken fører eller passasjer, og rør som skal gå langs fører/passasjer skal være polstret.

En ting er lurt å huske på, at hvis du skal ha 4-pkt seler må du også ha i org. selene for å få det godkjent!

Håper svaret mitt ga deg svar på det du var ute etter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et lite tilleggs spørsmål om dette av ren nysgjerrighet. Er det mulig å få godkjent bur/bøyle fra fører og bakover og samtidig ha bilen registrert som 4/5 seter?

Og er det noe krav til utgang fra bakseter på begge sider av bilen, eller vil det være mulig å sette i ett bøttesete i f.eks en 3 dørs golf 2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å få godkjent bur/bøyle fra fører og bakover og samtidig ha bilen registrert som 4/5 seter?

Ja.. en kompis av meg hadde for noen år siden en Mitubishi Galant VR4 med helbur, 4 bøttestoler og 4-punkts foran. Den var regget som 4-seter selv om man ikke fikk plass der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. en kompis av meg hadde for noen år siden en Mitubishi Galant VR4 med helbur, 4 bøttestoler og 4-punkts foran. Den var regget som 4-seter selv om man ikke fikk plass der.

Den kan ikke være godkjent, hvis det ikke er noe spuer-duper spesielt.....

Godkjenner du bilen med halvbur blir det i såfall som 2 seter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. det er en orginal VR4 bygget av Ralliart og gikk som løpsbil før den fikk skilter. Bilen hadde 4 seter, regget som 4 seter og godkjent med bur og 4-punkts. Dette var for ca 5år siden. Jeg lurer på om ikke TP-racing på averøya har denne bilen nå..

Uansett så er dette med godkjenning opp til ditt lokale illtilsyn, så det blir helt feil å spørre på forumet hva som er mulig og ikke, for det meste er mulig, det kommer bare an på hvem som spør, åssen du spør og hvem du spør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for gode svar!

får ta en telefon til biltilsynet å høre hva de mener her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for gode svar!

får ta en telefon til biltilsynet å høre hva de mener her!

Reis heller ned til dem hvis fu har mulighet, istedet for å ringe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.