#1 Skrevet Februar 13, 2006 Har en 92. mod. S4 som har fått problemer med at autocheck melder feil som ikke eksisterer. Har prøvd å gått over alle kontakter m.m. og begynner nå å bli VELDIG lei... Er det noen her som vet hvordan jeg kan koble ut noen av autocheck meldingene som f.eks. Brakelicht og parklys varsel? Noen som vet om koblingskjema? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2006 Har hatt samme problem selv "brake licht", hos meg var det at kontakten bake med lykten var blitt løs. Klemte den på plass å vips så var problemet løst! Velkommen til klubben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2006 Samme problem her også, fikk feilmeldinger på det meste, pluss at displayet flimret og viste bare streker noen ganger. Ble gal Så jeg kjøpte nytt instrumenthus, så nå fungerer alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2006 Universaltriks nummer en her er å gå over alle kontaktene bak på instrumentpanelet med "kontaktspray og vennene hans". Ikke ukjent at det blir dårlig kontakt her, og det kan få de undeligste følger. På min typ44 får jeg de undeligste feil, og de varierer etter for hver gang jeg har panelet ut og inn. Alt fra flimring og feilvarsler i autocheck til at speedometer og voltmeter ikke virker. Tar jeg opp og rengjør kontakter blir det bra en stund, men så kommer noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2006 Har prøvd å vaske/rense kontaktene både bak instr. og bake men ingen bedring... Derfor, tilbake til saken... Er det noen som har eller vet om wiring diagram for autocheck systemet så jeg kan få frem et "ok" lys en gang i fremtiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2006 Ta å plukk instrumentbordet i fillebiter, lodd over alle loddinger, og rens alle kontakter mellom print. DA vart min ex-S4 100%. Ikkje EIN feilmelding etter det. Kun Temp-måleren som forsatt kødda, så det var nok følerfeil på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2006 Noen som vet om koblingskjema? Kan du tysk? Her er et skjema i alle fall..... audi_100_auto-check-system_mj1997.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2006 Det kan funke det, hvis det er samme kjørekomputeren så....? Takk Takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2006 Ta å plukk instrumentbordet i fillebiter, lodd over alle loddinger, og rens alle kontakter mellom print.DA vart min ex-S4 100%. Ikkje EIN feilmelding etter det. Kun Temp-måleren som forsatt kødda, så det var nok følerfeil på den. Den forbanna temp føleren har jeg også problemer med, vet du hvilken sensor den bruker for å måle tempen (tenker på vanntemp måleren), har jo forsåvidt problemer med utetemp måleren også da: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2006 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vmfsns.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...