Anbefalte innlegg

I vinter har A4'en min begynt å bruke olje. Fylte etter 8 dl for 3-4 uker siden,og nå må jeg fylle etter igjen. Noen som vet hvorfor den bruker så mye olje? Er en 97 mod.som har rullet 172000km...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde golfen 1.8T så brukte denne opp oljen fra "full pinne til halv pinne" dersom jeg fyllte på olje... så lenge den fikk være på "halv pinne" så brukte den ikke en dråpe olje, men fikk den mer brukte den det opp rimelig kjapt.

 

er det sånn med deg og, eller går nivået ned mot "tomt"? om du ikke fyller på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh...pussig, vi har så å si identiske biler og min har også brukt litt i vinter. Ikke mye, men mer enn om sommeren. Har ikke tenkt så mye på hvor det blir av jeg men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde golfen 1.8T så brukte denne opp oljen fra "full pinne til halv pinne" dersom jeg fyllte på olje... så lenge den fikk være på "halv pinne" så brukte den ikke en dråpe olje, men fikk den mer brukte den det opp rimelig kjapt.

 

er det sånn med deg og, eller går nivået ned mot "tomt"? om du ikke fyller på?

 

Da jeg fylte olje for 3-4 uker siden,fylte jeg til "halv pinne". Nivået går ned mot tomt om jeg ikke fyller på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde golfen 1.8T så brukte denne opp oljen fra "full pinne til halv pinne" dersom jeg fyllte på olje... så lenge den fikk være på "halv pinne" så brukte den ikke en dråpe olje, men fikk den mer brukte den det opp rimelig kjapt.

 

er det sånn med deg og, eller går nivået ned mot "tomt"? om du ikke fyller på?

he he akkuratt sånn er escorten min også det er bare å glemme å fylle høyere en mitt på pinnen..

 

 

min 1,8t brukte også olje før jeg bytta turbo den har gått 140k. brukte 4 dl mellom olje skifta på 7500km men etter trubobytte bruker den ingen ting..

 

ryker det noe blått av den da????

 

skjekk bunnpluggen, hvis man ikke bytter denne, når man skifter olje kan den lekke siden det er sånn kobber pakning eller lignende. bare et tips det siste aldri godt å vite

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på verksted i dag, og de kunne ikke si eksakt hva det er, men de antydet at turboen kanskje begynte å takke for seg..Noen andre "kjennetegn" på at turboen begynner å bli sliten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på verksted i dag, og de kunne ikke si eksakt hva det er, men de antydet at turboen kanskje begynte å takke for seg..Noen andre "kjennetegn" på at turboen begynner å bli sliten?

 

kan jo ta av innløpet på turboen å kjenne om det er veldig mye slakk i den, men veit ikke hvor gått du kjenner det. men på utløpet på trykk siden kan du jo se om det er mye olje i røra, den olja komemr fra turboen, eller åndinga, men det siste pleier ikke å være så ille. dette avhenger jo litt av om du har hatt det opp noe før å veit hvordan det har vært.

 

min begynte å bruke olje nr den hadde gått 120k å den er eid mesteparten av eldre folk så skal ikke se bort i fra at det er turboen nei..

 

ellers har du jo en god grund til å bytte turbo til noe større, he he som meg, ble ikke mye større, men alikeveld bedre en org.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo ta av innløpet på turboen å kjenne om det er veldig mye slakk i den, men veit ikke hvor gått du kjenner det. men på utløpet på trykk siden kan du jo se om det er mye olje i røra, den olja komemr fra turboen, eller åndinga, men det siste pleier ikke å være så ille. dette avhenger jo litt av om du har hatt det opp noe før å veit hvordan det har vært.

 

min begynte å bruke olje nr den hadde gått 120k å den er eid mesteparten av eldre folk så skal ikke se bort i fra at det er turboen nei..

 

ellers har du jo en god grund til å bytte turbo til noe større, he he som meg, ble ikke mye større, men alikeveld bedre en org.

 

Har en K04 liggende under senga,så det blir turbobytte snart likevel;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min 99 mod Passat 1.8T. Lekker ikke fra turboen og har tatt komp.test og den avslørte ingenting. Når bilen står på tomgang i opp eller nedoverbakke får jeg oljelukt i bilen og så det dryppet fra toppdekselpakningen så jeg skal skifte den og håper det blir bedre. Bruker masse olje og det er tørt der bilen står så det drypper ikke fra bunnpluggen eller noe heller.....irriterende er det i alle fall, bruker endel krone på olje pr.år. Har lite lyst å overhale motoren.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jeg også lagt merke til, at det er svetting fra bakkant av toppdelselpakningen, som drypper ned på katalysatoren, og dampen går jo da rett opp i innsuget til klimaen...

 

Lagt merke til at det er litt olje under girkassa også, men ble litt "glad" da jeg så det kom fra "oven".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.