#1 Skrevet Februar 13, 2006 Er det noen som vet om det er noen måte for meg å finne ut om luftmengdemåleren på min UrQuattro fungerer eller ikke? Motorkode WR. Bilen går, men blir helt rar rundt 4000rpm (vanskelig å forklare) så fikk en anbefaling om at det kunne være luftmengdemåleren som var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2006 Vet ikke om det er mulig å måle motstand i stikkerne? Kanskje hvis du får tak i ett koblingskjema, skyt meg hvis jeg tar feil.. Går det ikke ann å prøve en annen LMM da ? Låne en fra noen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2006 Vet ikke om det er mulig å måle motstand i stikkerne? Kanskje hvis du får tak i ett koblingskjema, skyt meg hvis jeg tar feil.. Går det ikke ann å prøve en annen LMM da ? Låne en fra noen ? lmm har en tendens til "bare" bli dårligere å dårligere, uten at det kommer opp noe feil på dette, kan ikke lese det av vag com heller før de er helt herpa, men da merker man at det er noe galt også.. vile prøvd å fått låne en ny/annen lmm det er vel den måten å få testet det på... hvor dyr er den til bilen din. jeg bare kjøpte en nyen, da jeg fikk litt mistanke om at den hadde hatt sin tid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2006 Urquattroen din er jo en 10v etter motorkoden å bedømme. Og den har jo ikke luftmassemåler org. Her er det jo k-jetronik. Er vel noe annet som gjør at den føles rar. Plugger,pluggledninger,fordelerlokk,dyser etc. kan være mulig feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2006 Skal du sjekke en k-jet om den funker så må du skru ut dysene, stikk de nedi halvlitersflasker f.eks. Så lasker du bensinpumpa og løfter luftmengdemåleren opp. Da vil dysene gi mer bensin jo mer du løfter. Skal være en pen dusj hele veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2006 Sverre takk. Endelig en som gir meg svar på det jeg så gjerne ville vite. Folk snakker om å sjekke dysene, men ingen forteller meg hvordan, andre sier luftmengdemåler men ikke hvordan og noen vakumsystem uten å si hvordan. Nå kan jeg endelig ta meg turen bort på lageret å teste om ting fungerer som det skal eller om det må til med et dysebytte. Takker så meget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2006 Har selv brukt en hel dag på å stille ett ke-jetronic system uten hell.. LYKKE TIL ! (du vil trenge det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2006 Jo Takk? Tror jeg trenger det ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...