#1 Skrevet Februar 13, 2006 Nå har det kommet litt problemer hos meg også. utrolig kjipt. Lurer på om dere har noen tips hva det kan være. Den er utrolig rar når det gjelder turall, den går opp og ned og noen ganger kan den henge seg på 2000 også når den står på tomgang, også ved kjøring, får til å gi på men vil ikke under 2000 uten bruk av bremsen. Som oftes ligger den på 600rpm, og noen ganger på 1000rpm, varier ganske mye, ofte. Og når jeg kjørte meg en tur i sta begynte den å rykke en del, ubehagelig lugging, men kom seg igjen etter litt, så kjørte bare hjem, så begynte den igjen så kom det seg igjen. Vet at katalysatoren er et problem med meg, innmaten har løsna, derfor skrangle lyd i katta og tetter seg av og til så vil ikke dra lenger enn til 5000rpm så vil den ikke mer, som en slags sperre, skjer bare av og til, skal snart skifte. vet ikke om dette har noe med de nye problem å gjøre. Hva kan være feilen? Tok en diagones test på den, og fikk 3 feil. 1. fuel mixture 2. usikker 3. Engine speed sensor husker ikke kodene på de, men en kompis skulle sjekke opp, er han som har VAG COM. Kan noen av disse ha noe med de problemene jeg har? tenkte jeg skulle prøve å få kjørt bilen bort til et verksted å målt co'n på den å sjekke om det er for tynn eller fet blanding den får. håper på greie svar. mvh. Kim Bilde fra diagnosetesten: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2006 Høres ut som typisk lamdasonde eller luftmassemåleren som kødder. En kamerat av meg hadde lignenes problem med sin corrado 16v. Hos han var det kun bytte av bensinfilter som skulle til. Men du får nesten bare prøvd deg fram eller se om noen andre gir mer konkrete svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2006 finner ingen liste over feilkoder, men kom fram til et svar angående feilmelding nr. 3 Q: Are there any Fault-Codes that can and should be ignored? A: Yes. Most 1995 and earlier Bosch ECU's will show you a DTC "00513 - Engine Speed Sensor (G28) if you scan them when the engine is not running. This fault code goes away by itself once you start the engine. If this sensor were truly defective, the engine would not run at all! Please ignore this code. In addition, many Automatic Transmission Conrtol Modules will show a DTC that indicates a faulty brake light switch. This can also be ignored and will not appear if you press the brakes once before checking for Fault Codes. Så den er det bare å overse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2006 Har du prøvd å bytte lambdasonde ? Det ville jeg gjort.. Man kan også prøve å koble ut LMM og se om den legger inn flere koder, eventuellt, prøve en annen LMM hvis det lar seg gjøre.. Prøv å slett feilene og se hvilke som kommer tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2006 00561 har samme feil kode selv, får for lite bensin tror jeg, har bestilt meg ny bensin pumpe og trykkregulator, bytte dette i morgen. men bilen min går som den skal da... og sjekk om den drar falsk luft med start gass feil nr 2 derfor du har høy tomgang.. disse feil har jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2006 Da har vi tatt en ny diagnosetest mens bilen gikk på tomgang, da dukket det opp en ny feil og den engine speed sensor feilen kom bort, som forventet. Den nye feilen var: 00537 Oxygen Sensor Regulation Var egentli det jeg trodde også, at det var lambdasonde som var problemet. Skal kjøpe ny og se hvordan det blir da, muligheten at det er den som utgjør feilmeldingene fuel mixture og idle regulation er store. idle regulation er vel turtellern? at den ikke går normalt. Satser på å skifte lambdasonde først jeg, å tar en ny diagnosetest da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2006 da har du jo akkurat de feilene jeg har, prøver å bytte bensinpumpe og trykkregulator først jeg , gjør dette i morgen. si ifra når du har testet med ny lambda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2006 Da har vi tatt en ny diagnosetest mens bilen gikk på tomgang, da dukket det opp en ny feil og den engine speed sensor feilen kom bort, som forventet. Den nye feilen var: 00537 Oxygen Sensor Regulation Var egentli det jeg trodde også, at det var lambdasonde som var problemet. Skal kjøpe ny og se hvordan det blir da, muligheten at det er den som utgjør feilmeldingene fuel mixture og idle regulation er store. idle regulation er vel turtellern? at den ikke går normalt. Satser på å skifte lambdasonde først jeg, å tar en ny diagnosetest da:) idle regulation er ikke noe med turtelleren å gjøre sånn sett. falsk luft, ISV`n er ikke sikkert fungerer.. osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2006 hehe, jepp Du får si fra du også om det blir bedre med ny bensinpumpe osv.. Skal se å få bestilt lambda i morgen tenker jeg.. Hva og hvor bør jeg kjøpe? BilTemas til 300kr, er den udugelig? Er vel svindyre disse orginale sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2006 om jeg må bytte lambda, så drar jeg på biltema.. koster vel 1700kr på mekonomen for en ny, så da koster vel den på vag enda mere... VAG1551/2 Fault Code Number 00533 Idle Speed Control, Idle speed adaptation limit exceeded, Sticky ISV, air leak. VAG1551/2 Fault Code Number 00537 Oxygen Sensor Control Limit exceeded, fuel pressure too low or too high, intake or exhaust leak, defective ignition system component, intake air leak after air mass sensor, O2 sensor is faulty Symptom: CO before catalyst is below 0.3% or greater than 1.0%, Extremely lean or overly rich exhaust, Spark Plug fouling VAG1551/2 Fault Code Number 00561 Mixture Adjustment, Adaptation limit exceeded, Symptom: Rich mixture, increased fuel consumption 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2006 ok, hmm. hvor har du den listen fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...