Anbefalte innlegg

Skal muligens handle en -99 A6 2.5TDI Quattro Avant Tiptronic(150Hk), km 140tus.

Har sjekket opp med tidligere eier og det viser seg at den er chippet til 180 Hk av et seriøst verksted etter ankomst her i landet. Har også sjekket den opp her i landet og med Audi i Tyskland som bekrefter riktig km.stand, sevicer osv. Import i 2003.

Ble fryktelig i tvil nå, har hørt om noen der girkassen ikke har tålt dette. Han som hadde chippet den mente ikke dette var noe problem så sant jeg ikke kjørte med flat pedal hele tiden..

Hva mener dere om dette?

Tenkte også å ha en KNA forsikring på ett år som dekker slike ting,(motor, turbo, girkasse osv) ting blir vel mye tryggere da..: klø :

Denner forsikringen koster ca 5Tus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som er proffe chipper Tiptronic-kassa samtidig som de chipper motoren. Dahlbäck chipper opp den bilen du har til 195hk og 430Nm, regner ikke med at de hadde gjort det hvis originalkassa ikke tålte det.

Mener også å ha hørt at Tiptronic kassa skulle være den sterkeste etter manuell, men dette skal jeg ikke si for sikkert. DSG er hvertfall ikke mye glad i trimming...

 

Hør med forrige eier om girkassa er chippa, hvis ikke får du det gjort hos Dahlbäck for ca 1500 NOK, eller sikkert andre steder også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte meg det ja..: vinke :

Ble en -02 Passat TDI(130Hk) 4Motion i stedet.

Får den til uka!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik bil har jeg. Akkurat 2002 modellen har problemer med bremsekraftforsterker. Min har blitt full av is....Det arter seg slik at man må bruke krefter om man ønsker å stoppe bilen, men det er bare ett problem under minus 5 grader. Det er 2 gummi-plugger fra motorrom inntil bremsekraftforsterker/bremseveskeresevoir. Fjern disse og du får litt mer varme inn ditt. Det gjør at mine bremser faktisk fungere selvom bilen har stått en stund i minus 10. men det beste er å bytte den. (Noe jeg må vente i votter og vår på å få gjort fordi så mange crasher bilene sine):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.