sideskjørt montering?????

Anbefalte innlegg

Skal montere Rieger kanal skjørt på Corrado. Har aldri montert deler med sika før, så defor trenger jeg noen tips/forslag på fremgangs måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask godt og ha på litt sika, ikke overdriv med bruken, det sitter knallhardt....

2 5-10mm fuger langs sideskjørtet holder i massevis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask godt og ha på litt sika, ikke overdriv med bruken, det sitter knallhardt....

2 5-10mm fuger langs sideskjørtet holder i massevis

 

det er jo greit nok, men de skal skrus/poppes i endene, og så må man jo stive de opp under. tenkte jeg muligens skulle bruke bygg skum, men det suger vel bare til seg vann..plastikk er noe drit..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo greit nok, men de skal skrus/poppes i endene, og så må man jo stive de opp under. tenkte jeg muligens skulle bruke bygg skum, men det suger vel bare til seg vann..plastikk er noe drit..:)

 

eit lite tips. det er ikkje så lurt å poppe eller skru fast sideskjørt i kanal eller skjermer. viss du ikkje får behandla det skikkelig så vil det beynne å uste og det vil løsne. bruk heller tec-7, det er det samme som sika men btere i mine øyner, tørker fortare og. når eg limte fast mine skjørt så vaska eg godt underlaget og skjørtet med isopropanol. låg ei stripa med tec-7 øverst på skjøret od er det ville vøre kontakt mellom overflatane. tilpassa det og satt det i press. i tilleg så lag litt ekstar på baksida.

 

viss du vil støtte det litt opp på baksida så kan du bruke eit plast rør, firkantrør osv osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eit lite tips. det er ikkje så lurt å poppe eller skru fast sideskjørt i kanal eller skjermer. viss du ikkje får behandla det skikkelig så vil det beynne å uste og det vil løsne. bruk heller tec-7, det er det samme som sika men btere i mine øyner, tørker fortare og. når eg limte fast mine skjørt så vaska eg godt underlaget og skjørtet med isopropanol. låg ei stripa med tec-7 øverst på skjøret od er det ville vøre kontakt mellom overflatane. tilpassa det og satt det i press. i tilleg så lag litt ekstar på baksida.

 

viss du vil støtte det litt opp på baksida så kan du bruke eit plast rør, firkantrør osv osv.

 

Ikke bare det.. Men de blir også for "stive" de blir ikke elastiske nok for humper og evt. andre ting. Ene sideskjørtet mitt brista pga. det, helt i enden. Holder i massevis med sica.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte litt på hva man skal bruke for å holde det på plass, kan jo ikke sitte å holde det i 24timer.. med tape vil det jo ikke sitte 100% riktig. må jo sitte i spend på en måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

parker så nærme en vegg at du kan sette det i spend ved hjelp av noen rør/pinner.. Når jeg limte g60 utbyggerne og kanaskjørta mine, brukte jeg tec7, jeg bare limte dem fast med litt lim, holdt dem i kanksje 10 min, så satt de helt flott, så fuga jeg fra undersiden alle plasser det var mulig;) de sitter som smurt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.