#1 Skrevet Februar 14, 2006 hvor mye trykk kan eg kjøre inn på sylinderen? har for mye trykk i kjølesystemet på min andre bil en Astra 1,6Ecotec motor,begynnte med att en slange sprakk ,og trodde etter att eg hadde skifta slangen att eg hadde fått luft i systemet ,men mistenker det er toppakningen ! det forsvinner og masse vann nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2006 Ved test av kompressjon produseres det rundt 10 bar (8-12 ?) avhengig av motortype. På dieselbiler bortimot det dobbelte. Ved forbrenning av drivstoff i sylinderen produseres det jo adskillig mye mer, så jeg antar at du ikke har noen kompressor som i det hele tatt greier å ødelegge noe i motoren. Når du mister vann og har stort trykk i kjølesystemet så er det jo klare indikasjoner på lekkasje i toppakning, eller sprekk i toppen. Du kan jo også kjøre motoren uten at påfyllingslokket til kjølevæsken er på. Hvis det bobler i kjølevæsken, og det lukter eksos så er det også klaer indikasjoner på det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2006 Ved test av kompressjon produseres det rundt 10 bar (8-12 ?) avhengig av motortype. På dieselbiler bortimot det dobbelte. Ved forbrenning av drivstoff i sylinderen produseres det jo adskillig mye mer, så jeg antar at du ikke har noen kompressor som i det hele tatt greier å ødelegge noe i motoren. Når du mister vann og har stort trykk i kjølesystemet så er det jo klare indikasjoner på lekkasje i toppakning, eller sprekk i toppen. Du kan jo også kjøre motoren uten at påfyllingslokket til kjølevæsken er på. Hvis det bobler i kjølevæsken, og det lukter eksos så er det også klaer indikasjoner på det samme. Takk for greit svar:-)har ca 7 bar på jobb, går bra det då! ja det boblet en stund når eg tok av lokket,men så ga det seg og da kom eg i tvil igjen! men skal ta en test før eg river toppen av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...