Anbefalte innlegg

hvor mye trykk kan eg kjøre inn på sylinderen? har for mye trykk i kjølesystemet på min andre bil en Astra 1,6Ecotec motor,begynnte med att en slange sprakk ,og trodde etter att eg hadde skifta slangen att eg hadde fått luft i systemet ,men mistenker det er toppakningen ! det forsvinner og masse vann nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved test av kompressjon produseres det rundt 10 bar (8-12 ?) avhengig av motortype. På dieselbiler bortimot det dobbelte. Ved forbrenning av drivstoff i sylinderen produseres det jo adskillig mye mer, så jeg antar at du ikke har noen kompressor som i det hele tatt greier å ødelegge noe i motoren.

 

Når du mister vann og har stort trykk i kjølesystemet så er det jo klare indikasjoner på lekkasje i toppakning, eller sprekk i toppen. Du kan jo også kjøre motoren uten at påfyllingslokket til kjølevæsken er på. Hvis det bobler i kjølevæsken, og det lukter eksos så er det også klaer indikasjoner på det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved test av kompressjon produseres det rundt 10 bar (8-12 ?) avhengig av motortype. På dieselbiler bortimot det dobbelte. Ved forbrenning av drivstoff i sylinderen produseres det jo adskillig mye mer, så jeg antar at du ikke har noen kompressor som i det hele tatt greier å ødelegge noe i motoren.

 

Når du mister vann og har stort trykk i kjølesystemet så er det jo klare indikasjoner på lekkasje i toppakning, eller sprekk i toppen. Du kan jo også kjøre motoren uten at påfyllingslokket til kjølevæsken er på. Hvis det bobler i kjølevæsken, og det lukter eksos så er det også klaer indikasjoner på det samme.

Takk for greit svar:-)har ca 7 bar på jobb, går bra det då! ja det boblet en stund når eg tok av lokket,men så ga det seg og da kom eg i tvil igjen! men skal ta en test før eg river toppen av!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.