Anbefalte innlegg

jeg har slark i dørhengsel på venstre side forann på min G2 fikk mangel på det :( er det mye pes å fixe det for hengsla er vell sveisa.... ell er d bare å skifte den pinnen, det er på den nederste hengsla

håper på svar for MÅ ha etterkontroll kjapt på bilen,

ell skal det egentlig ikke bli 2 manglel på slark?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har slark i dørhengsel på venstre side forann på min G2 fikk mangel på det :( er det mye pes å fixe det for hengsla er vell sveisa.... ell er d bare å skifte den pinnen, det er på den nederste hengsla

håper på svar for MÅ ha etterkontroll kjapt på bilen,

ell skal det egentlig ikke bli 2 manglel på slark?

 

Du må bytte bolten og den delen av hengslen som du skrur i bilen. Det å få ut denne bolten kan være ett mareritt, da den som regel sitter noe så inni gamperæva fast. Gjorde samme jobben på passaten min (helt likt) og der tok jeg av døra, tredde en mutter over enden av bolten og satte hele greia i en skrustikke, da gikk det som en lek :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bytte bolten og den delen av hengslen som du skrur i bilen. Det å få ut denne bolten kan være ett mareritt, da den som regel sitter noe så inni gamperæva fast. Gjorde samme jobben på passaten min (helt likt) og der tok jeg av døra, tredde en mutter over enden av bolten og satte hele greia i en skrustikke, da gikk det som en lek :)

oooo da får jeg teste d ... Må fixe d oxo heheheh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huska at "bolten" er kon. dvs at den skal slåast opp når døra er montert på bilen.

prøv først med ein hammer å slå den opp når døra er på bilen. viss den ikkje vil av så skrur du av døra. kan vera lurt å varme opp stålet rundt bolten før du banker den ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huska at "bolten" er kon. dvs at den skal slåast opp når døra er montert på bilen.

prøv først med ein hammer å slå den opp når døra er på bilen. viss den ikkje vil av så skrur du av døra. kan vera lurt å varme opp stålet rundt bolten før du banker den ut

 

ok får teste se om jeg får den av

må få fixa den oxo :( selv om d nesten ikke er noe slark men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok får teste se om jeg får den av

må få fixa den oxo :( selv om d nesten ikke er noe slark men

fy faen det sitter :( heheh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolten er lettest å løsne om du har en liten Luft meisel maskin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolten er lettest å løsne om du har en liten Luft meisel maskin

ok får teste umulig å slå løs virker d som

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok får teste umulig å slå løs virker d som

FY faen d sitter trur jeg SPYYYYYYYYYYYYYR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kunne jeg fortalt deg :rolleye:

Sliter med det samme selv...

 

Kanskje den luftmeiselen hadde vært noe? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slo og banka med både hammer og slegge jeg også og gav til slutt opp det prosjektet. Men da jeg tilfeldigvis fikk øye på en diger skrustikke jeg hadde liggende å slenge, måtte jeg bare prøve den. Døra var jo ikke på bilen uansett. Med skrustikka gikk det som en lek, måtte nesten ikke ta i engang : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har no bilder eller detaljert løsning....tror jeg må bytte mine å gitt...må slenge igjen dørene med rennafart for de henger så i bakkant..:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slo og banka med både hammer og slegge jeg også og gav til slutt opp det prosjektet. Men da jeg tilfeldigvis fikk øye på en diger skrustikke jeg hadde liggende å slenge, måtte jeg bare prøve den. Døra var jo ikke på bilen uansett. Med skrustikka gikk det som en lek, måtte nesten ikke ta i engang : rock :

 

Brukte du skrustikka mens hengsla satt på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du skrustikka mens hengsla satt på bilen?

 

Skrudde døra av bilen, ene delen av hengsla er jo sveisa fast i døra, i denne delen sitter også bolten, mens den andre delen av hengsla er skrudd i bilen. Siden den delen som er skrudd i bilen er den bevegelige delen blir naturligvis også denne slitt slik at du må bytte både bolt og den biten av hengslen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde døra av bilen, ene delen av hengsla er jo sveisa fast i døra, i denne delen sitter også bolten, mens den andre delen av hengsla er skrudd i bilen. Siden den delen som er skrudd i bilen er den bevegelige delen blir naturligvis også denne slitt slik at du må bytte både bolt og den biten av hengslen.

HAHA trur jeg snart kaster opp vært med på mye rart men trur nesten detta tar kaka,får teste mer i morgen når jeg ikke er så iritert for fy F den skal av i morgen :P: bh : : bh : : bh :: klø : eller: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde døra av bilen, ene delen av hengsla er jo sveisa fast i døra, i denne delen sitter også bolten, mens den andre delen av hengsla er skrudd i bilen. Siden den delen som er skrudd i bilen er den bevegelige delen blir naturligvis også denne slitt slik at du må bytte både bolt og den biten av hengslen.

 

Jupp, men tok du skrustikka bort til bilen for og løsne bolten?

Til 80'n så fikk jeg kjøpt løs foring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, men tok du skrustikka bort til bilen for og løsne bolten?

Til 80'n så fikk jeg kjøpt løs foring :)

 

Nei for på passaten så følger bolten med når du skrur av døra. hele hengslen henger på døra altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei for på passaten så følger bolten med når du skrur av døra. hele hengslen henger på døra altså.

hehe skulle tru bolden sku gi etter når man denger laus på den men den gang ei, er vell like før hengsle smeller av : haha :: eek :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahahahah nei:p må nok varme opp hengsla

men fikk den eu da fordet :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle dere der ute med eldre biler så er dette utstyret et must. koster bare 349,- på biltema

 

Jeg bruker det til rengjøring av rust og div.

meisel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle dere der ute med eldre biler så er dette utstyret et must. koster bare 349,- på biltema

 

Jeg bruker det til rengjøring av rust og div.

 

Er den bra til og slå ut bolten i hengsla med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tar deg 10 sekunder å slå ut bolten med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.