#1 Skrevet Februar 14, 2006 jeg har slark i dørhengsel på venstre side forann på min G2 fikk mangel på det er det mye pes å fixe det for hengsla er vell sveisa.... ell er d bare å skifte den pinnen, det er på den nederste hengsla håper på svar for MÅ ha etterkontroll kjapt på bilen, ell skal det egentlig ikke bli 2 manglel på slark? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2006 jeg har slark i dørhengsel på venstre side forann på min G2 fikk mangel på det er det mye pes å fixe det for hengsla er vell sveisa.... ell er d bare å skifte den pinnen, det er på den nederste hengslahåper på svar for MÅ ha etterkontroll kjapt på bilen, ell skal det egentlig ikke bli 2 manglel på slark? Du må bytte bolten og den delen av hengslen som du skrur i bilen. Det å få ut denne bolten kan være ett mareritt, da den som regel sitter noe så inni gamperæva fast. Gjorde samme jobben på passaten min (helt likt) og der tok jeg av døra, tredde en mutter over enden av bolten og satte hele greia i en skrustikke, da gikk det som en lek 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2006 Du må bytte bolten og den delen av hengslen som du skrur i bilen. Det å få ut denne bolten kan være ett mareritt, da den som regel sitter noe så inni gamperæva fast. Gjorde samme jobben på passaten min (helt likt) og der tok jeg av døra, tredde en mutter over enden av bolten og satte hele greia i en skrustikke, da gikk det som en lek oooo da får jeg teste d ... Må fixe d oxo heheheh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2006 huska at "bolten" er kon. dvs at den skal slåast opp når døra er montert på bilen. prøv først med ein hammer å slå den opp når døra er på bilen. viss den ikkje vil av så skrur du av døra. kan vera lurt å varme opp stålet rundt bolten før du banker den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2006 huska at "bolten" er kon. dvs at den skal slåast opp når døra er montert på bilen.prøv først med ein hammer å slå den opp når døra er på bilen. viss den ikkje vil av så skrur du av døra. kan vera lurt å varme opp stålet rundt bolten før du banker den ut ok får teste se om jeg får den av må få fixa den oxo selv om d nesten ikke er noe slark men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2006 ok får teste se om jeg får den av må få fixa den oxo selv om d nesten ikke er noe slark men fy faen det sitter heheh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2006 Bolten er lettest å løsne om du har en liten Luft meisel maskin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2006 Bolten er lettest å løsne om du har en liten Luft meisel maskin ok får teste umulig å slå løs virker d som 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2006 ok får teste umulig å slå løs virker d som FY faen d sitter trur jeg SPYYYYYYYYYYYYYR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2006 Det kunne jeg fortalt deg Sliter med det samme selv... Kanskje den luftmeiselen hadde vært noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2006 Slo og banka med både hammer og slegge jeg også og gav til slutt opp det prosjektet. Men da jeg tilfeldigvis fikk øye på en diger skrustikke jeg hadde liggende å slenge, måtte jeg bare prøve den. Døra var jo ikke på bilen uansett. Med skrustikka gikk det som en lek, måtte nesten ikke ta i engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2006 noen som har no bilder eller detaljert løsning....tror jeg må bytte mine å gitt...må slenge igjen dørene med rennafart for de henger så i bakkant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 16, 2006 Slo og banka med både hammer og slegge jeg også og gav til slutt opp det prosjektet. Men da jeg tilfeldigvis fikk øye på en diger skrustikke jeg hadde liggende å slenge, måtte jeg bare prøve den. Døra var jo ikke på bilen uansett. Med skrustikka gikk det som en lek, måtte nesten ikke ta i engang Brukte du skrustikka mens hengsla satt på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 16, 2006 Brukte du skrustikka mens hengsla satt på bilen? Skrudde døra av bilen, ene delen av hengsla er jo sveisa fast i døra, i denne delen sitter også bolten, mens den andre delen av hengsla er skrudd i bilen. Siden den delen som er skrudd i bilen er den bevegelige delen blir naturligvis også denne slitt slik at du må bytte både bolt og den biten av hengslen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 16, 2006 Skrudde døra av bilen, ene delen av hengsla er jo sveisa fast i døra, i denne delen sitter også bolten, mens den andre delen av hengsla er skrudd i bilen. Siden den delen som er skrudd i bilen er den bevegelige delen blir naturligvis også denne slitt slik at du må bytte både bolt og den biten av hengslen. HAHA trur jeg snart kaster opp vært med på mye rart men trur nesten detta tar kaka,får teste mer i morgen når jeg ikke er så iritert for fy F den skal av i morgen : bh : eller: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 16, 2006 Skrudde døra av bilen, ene delen av hengsla er jo sveisa fast i døra, i denne delen sitter også bolten, mens den andre delen av hengsla er skrudd i bilen. Siden den delen som er skrudd i bilen er den bevegelige delen blir naturligvis også denne slitt slik at du må bytte både bolt og den biten av hengslen. Jupp, men tok du skrustikka bort til bilen for og løsne bolten? Til 80'n så fikk jeg kjøpt løs foring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 16, 2006 Jupp, men tok du skrustikka bort til bilen for og løsne bolten?Til 80'n så fikk jeg kjøpt løs foring Nei for på passaten så følger bolten med når du skrur av døra. hele hengslen henger på døra altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 16, 2006 Nei for på passaten så følger bolten med når du skrur av døra. hele hengslen henger på døra altså. hehe skulle tru bolden sku gi etter når man denger laus på den men den gang ei, er vell like før hengsle smeller av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 22, 2006 Fått det til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 22, 2006 hahahahah nei:p må nok varme opp hengsla men fikk den eu da fordet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 22, 2006 Til alle dere der ute med eldre biler så er dette utstyret et must. koster bare 349,- på biltema Jeg bruker det til rengjøring av rust og div. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 3, 2006 Til alle dere der ute med eldre biler så er dette utstyret et must. koster bare 349,- på biltema Jeg bruker det til rengjøring av rust og div. Er den bra til og slå ut bolten i hengsla med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 3, 2006 Det tar deg 10 sekunder å slå ut bolten med den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...