#1 Skrevet Februar 14, 2006 På min 100 C4 lyser ABS-lampa, som sagt. Og ABS-funksjonen er naturligvis automatisk koblet ut. Hva er det som er feil? Hvordan kan jeg gå fram for å evt finne ut av dette? Om det er snakk om feil i føler, hvordan kan jeg finne ut hvilken? Jeg regner med det er flere enn én føler, er vel sikkert minst en ved hvert hjul... Lampa lyser ikke ved oppstart, og så lenge bilen står i ro. Men etter at jeg har kjørt 5-6 meter tennes den, og slukker ikke før tenninga er skrudd av igjen. Tipper det er fler enn meg som har vært borti dette.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2006 Sannsynligvis en av følerne i hjulene, siden det varsles etter rotasjonstesten. Stor sjanse for at de er føkka opp hvis det noengang er gjort en service på drivaksler.. Spør Møller, de har info om hvor langt inn de skal i sporene. (Gidder ikke sjekke i Bentley'en nå..) Spangen har det sikkert i hodet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2006 Hastighetsfølerne skal generelt så langt inn det går uten å være borti tannkransen på drivleddet. Det kan være en god idé å ta ut følerne, rengjøre de, rengjøre tannkransen og putte de inn igjen. Det har hjulpet meg tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2006 Takker! Da vet jeg ihvertfall hvor jeg skal begynne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2006 Dårlig hjullager kan og være en feil på de bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2007 har noe av det samme problemet selv, på min s4 aan. men lampa begynner ikke å lyse, før etter at jeg har kjørt noen meter med hastighet under 40 km/t. men så lenge jeg er over det funker det fint. altså abs følger som regeø ikke nedbremsinga til 0.. hmmm:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...