Skai/skinn/alcantara?? Hvor kjøpe?

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg skal trekke om noen dørtrekk og er på jakt etter egnet matriale, derfor lurer jeg på hva jeg burde bruke og hvor jeg får tak i det?

Trenger ikke være det dyreste og flotteste, så lenge det er flott nok, bør også være greit nok og forme.

Skulle helst hatt svart eller beige i fargen.

Om noen har noe eller vet hvor jeg får tak i det, kom med det.

Kom også gjerne med tips/triks når det gjelder denne jobben;) blir det bra med dørtrekka, kanksje jeg begir meg ut på vanskeligere oppdrag;)

Mvh

Kim Andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann..

Jeg skal trekke om noen dørtrekk og er på jakt etter egnet matriale, derfor lurer jeg på hva jeg burde bruke og hvor jeg får tak i det?

Trenger ikke være det dyreste og flotteste, så lenge det er flott nok, bør også være greit nok og forme.

Skulle helst hatt svart eller beige i fargen.

Om noen har noe eller vet hvor jeg får tak i det, kom med det.

Kom også gjerne med tips/triks når det gjelder denne jobben;) blir det bra med dørtrekka, kanksje jeg begir meg ut på vanskeligere oppdrag;)

Mvh

Kim Andre.

Kjøp hos din nærmeste møbelforhandler... de bestiller dette metervis... er vel ca 140cm bredde eller pr kvadratmeter... litt ettersom... en haug av forskjellige slag... ekte alcantara er dyrt... ekornes tar 1200-1300 per. meter i 140cm bredde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av bruken, så funker også rimelig vinyl/skai fra tekstil/hobby forretninger. Jeg har brukt det på paneler, kasser, hattehylle etc i gamle coupeen... SGS Hobbyartikler, er de jeg har handlet hos : http://www.sgs.as/

Det er viktig å bruke et skikkelig kontaktlim! Og når du først har lagt vinylen/skaien på plass i limet, får du ikke tatt den av igjen, så vær nøyaktig når du begynner.. River du det av igjen blir limet "ødelagt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar, men jeg lurer på en ting, hva bør jeg bruke om det skal være lett og forme, og ikke trenger å være så forbanna slitesterkt, skal ikke sittes på elller noe?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt vinyl...det er lett å forme - bruker varmepistol for å få det tøyelig...med en skarp kniv kan du også lage skjøter som omtrent er usynlige...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke butikker selger vinyl som kan brukes da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke butikker selger vinyl som kan brukes da?

Da quoter jeg meg selv igjen jeg ;)

SGS Hobbyartikler: http://www.sgs.as/

Vinyl/skai har de i metervare.. Billig er det også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! sorry grabben! blind jeg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, fort gjort! ;) .. Skulle det være noe problem med å bestille over nett eller noe, så kjører jeg forbi de hver eneste dag og kan sikkert være behjelpelig.... Hvis så skulle være.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.sgs.as/?itemID=1206

har jeg forstått det riktig om det da er 100cm x 140 cm = 149,- kr? og er det riktig type stoff? noen som kan finne en link til riktig lim til meg?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok riktig det ja.. Prisen stemmer den også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.