Fått 3"eksos endestusser - må kappe dem RETT, tips?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i 2 rørbøyer jeg skal bruke til endestusser på bilen.. Skal peke litt ned sånn som nyere dieselbiler gjør.. Men jeg må få kappet dem rett av omtrent der jeg har merket.. Og det er vel ikke bare bare å kappe 3" rør i sving rett... :o Vinkelsliper blir vel ganske varmt om blir blått rundt? Baufil er vel kanskje litt ustabil?

Her er bøyen.. Har 2 stk som skal kappes likt..

DSC02827 small rør.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så kan du jo svinge innom Næsset da, skulle ikke forundra meg om de hadde gjort det gratis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte bånnsag hadde vært best ja.. Kjenner 2 som jobber der så kunne jo hørt med dem.. Må bare få tilpasset det først.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette er rustfritt/syrefast, blir det ikke blått, bare litt gylenbrunt..

Er bare å polere vekk med autosol etterpå, så er bare å ta vinkelsliperen fatt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette er rustfritt/syrefast, blir det ikke blått, bare litt gylenbrunt..

Er bare å polere vekk med autosol etterpå, så er bare å ta vinkelsliperen fatt.. :)

Oki.. Får se hva jeg gjør.. Kjenner 2 stk som jobber på næsset mek verksted som sikkert har noe utstyr til å skjære rett... Men blir ikke med det første akkurat nå.. Bilen står under "litt" snø... : rolleyes Må tilpasses litt først.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det skal gå bra å kappe det pent med vinkelsliper uten at det blir heelt blått og jævlig?

Det er rustfritt stål...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det skal gå bra å kappe det pent med vinkelsliper uten at det blir heelt blått og jævlig?

Det er rustfritt stål...

Hvis du tar det pent så blir det bare litt brunt som du lett polerer vekk.

Helst stor kappeskive da det er lettere å kappe rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar det pent så blir det bare litt brunt som du lett polerer vekk.

Helst stor kappeskive da det er lettere å kappe rett.

Da får jeg se om jeg får ordnet det.. Har stor kappskive så skal vel gå greit.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal dette bli dtm stusser???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal dette bli dtm stusser???

Tja.. Bare omvendt.. ;) Skal peke litt ned i endene.... Har snart bare igjen å kappe dem nå så er det ferdig..Får se om det blir bra nok til et par pics.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. Bare omvendt.. ;) Skal peke litt ned i endene.... Har snart bare igjen å kappe dem nå så er det ferdig..Får se om det blir bra nok til et par pics.. : rolleyes

Ok, bare lurte, ettersom kappinga ville vært litt snodig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Bruk en pappremse eller lignende som mal rundt røret og tegn en strek med en tursj. Bruk vinkelsliper med en tynn kappeskive (1mm), da blir det ikke så varmt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en rørkutter kanskje? Søk etter "20-329" på biltema-sidene! Får ikke noen bra link i nettleseren min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde bli ca sånn som dette:

8e6aba43.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager OT men du har ikke flere bilder av den A4`n m/S4 optikk? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rørkutter er absolutt det beste alternativet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig i går.. Men har ikke fått tatt noe bilde enda... Ble ikke så verst egentlig.. Ble en del sveising på den potta som satt der før, pga at røra kom for langt ned, så måtte snitte opp røra og bøye dem opp litt og sveise igjen.. Kappinga gikk bra.. Tok å kjørte en lang litt tjukk strips rundt røret og merket rundt og kappet med en vinkelsliper type stor med ganske tynn kappskive.. Men rørkutter hadde det vel blitt litt merker akkurat rundt der jeg kapper?

Se om jeg får tatt noe bilde her snart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir omtrent sånn ja.. :) Mulig jeg har kappa dem bittelitt lengere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et par bilder her om dagen... er mulig jeg skal kappe dem bittelitt kortere men får se.. På bildet kan det kanskje se ut som de er litt skjeve, men det er rettet på... ;)

DSC02828 small.jpg

DSC02831 Small.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble grisetøft! :tilber: Litt wannabe diesel! : smil :

Kan nok kappe de 1-2cm til elns. : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble grisetøft! :tilber: Litt wannabe diesel! : smil :

Kan nok kappe de 1-2cm til elns. : rock :

Hadde jeg enda kjørt så billig som diesel så... :rolleye:

Var bedre å kappe dem bittelitt for lange enn for korte.. Litt bedre å rette på lengden da... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble tøft det der Håkon. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,mener jeg har sett på ett bilde at du hadde DTM stusser dvs vendt oppover Håkon?

Var dette bare rør du hadde tredd utpå rette 2x3" utblås som jeg har? Vurderer det jeg oxo... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,mener jeg har sett på ett bilde at du hadde DTM stusser dvs vendt oppover Håkon?

Var dette bare rør du hadde tredd utpå rette 2x3" utblås som jeg har? Vurderer det jeg oxo... :D

Stemmer det ja.. Tok bare å kappa av røra under og festa på nye 3" rør som passet akkurat med dimmen.. :) Måtte knekke røra litt opp da.. Du får måle hvor store røra er som kommer ut fra potta di er da.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.