Hvordan plukke ut varme\vifte velger panelet? samt bakseterygg? (90 Typ89)

Anbefalte innlegg

Lurer på hvodan jeg plukker ut det varme\vifte velger panalet på audi 90 typ 89`n min. Har ikke klima!

Lurer også på hvordan bakseteryggen sitter fast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet, skal plukke i stykker nå strax :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viftepanelet:

dra av alle tre skruknappene (dra de rett av, sitter de hard så bruker du ei tang og legger mellom noen lag tørkepapir så du ikke skader plasten i knappen)

Skru ut skruene som dukket opp bak knappene, ta av frontpanelet. Nå ser du fire skruer som holder viftestyringa fast i midtkonsollen. I tillegg har du to skruer nederst som holder askebegeret (evt leppa over ekstrainstrumentene hvis du har det). Om jeg ikke husker helt feil så henger viftestyringa fra baksiden av midtkonsollen, slik at du faktisk må trekke midtkonsollen frem, og ikke omvendt. Men det ser du jo fort.

 

Bakseteryggen er festa med noen blekklepper som må bendes ut helt i nedkant (du må ta ut sitteputa for å finne disse). Når leppene er bendet opp trekker du seteryggens nedkant fremover for å frigjøre de to dingsene som henger i blekkleppene. Deretter er det bare å dytte hele ryggen oppover, den henger i to pinner som står i hvert sitt hull et stykke opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke noe av den varme\vifte velger panelet byttinga mi i forrige uke, skal ta det denne uka i stedet :P

Får jeg kobla av wirene på baksia samt tatt ut panelet uten og løsne dashbordet ja? Kun midt konsollen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke noe av den varme\vifte velger panelet byttinga mi i forrige uke, skal ta det denne uka i stedet :P

Får jeg kobla av wirene på baksia samt tatt ut panelet uten og løsne dashbordet ja? Kun midt konsollen?

Korrekt, alt henger i midtkonsollen. Dashbordet kan trygt henge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, lett å få av wirene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg rimelig sikker på at du finner ut av når du holder på : vinke : Det er noen plastklips som holder vairene, bare pass på at du ikke knekker de. Og hvis de skulle knekke (eller allerede er knekt) så har jeg god erfaring med plaststrips som nødløsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg rimelig sikker på at du finner ut av når du holder på : vinke : Det er noen plastklips som holder vairene, bare pass på at du ikke knekker de. Og hvis de skulle knekke (eller allerede er knekt) så har jeg god erfaring med plaststrips som nødløsning.

 

OK, tusen takk igjen for alle tipsene =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.