Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite problem med at motoren gir seg når jeg passerer 4000rpm. Men det er ikke hele tiden bare nå å da.. Når dette skjer så drar den dårligere fra 4000 og oppover.. Utrolig irriterende når man har tenkt seg forbi andre biler.. Hehe.. Det er mer som ett eller annet som stritter i mot.. Men hvis jeg drar den helt ut å putter på neste gir kan den dra som den skal...

 

Noen som vet hva dette kan ha seg ?

 

Er meget takknemlig for svar.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme symptomer på min NG,da var det hallgiveren i fordeleren som var synderen,bytta fordeler,voila så gikk den som den skulle igjen.

plugger,pluggkabler rotor å fordeler lokk kan du kikke over å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... Koster en fordeler da ? Sikkert ikke no vits å kjøpe en brukt en å få samme problemet igjen om en stund ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny Fordeler koster bortimot 3000kr,gav 500 for en brukt en,men klart er jo en sjanse å ta å sette i en brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg også har samme probleme med min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her og jeg... Virker som en skummel tendens på flere gamle 10v motorer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på tråden jeg også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min motor ville ikke over 3500-4000 og dro generelt dårlig. Da var det katalysatoren som var potte tett. Skar den opp og pirket ut alt, 20 minutters jobb og nå går den som ei kule.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke katta:evil: som er tett på min i hvertfall... Ikke mange mnd siden jeg fikk den montert... Har byttet alle 5 pluggene. Fordeleren ser ut til å være helt i tipp topp stand. Rotoren ble kjøpt ny i sommer.. Noen ganger kan det virke som om den går på 4 syl for så plutselig å tenne på den siste og da går den som et skudd.. Men er som det blir sakt over, noe som holder den igjen noen ganger... Men tar ikke dette tungt da jeg hopper og dr.. i denne motoren da jeg har lurt til meg noe annet morro... Håper bare den holder til over sommeren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke katta:evil: som er tett på min i hvertfall... Ikke mange mnd siden jeg fikk den montert... Har byttet alle 5 pluggene. Fordeleren ser ut til å være helt i tipp topp stand. Rotoren ble kjøpt ny i sommer.. Noen ganger kan det virke som om den går på 4 syl for så plutselig å tenne på den siste og da går den som et skudd.. Men er som det blir sakt over, noe som holder den igjen noen ganger... Men tar ikke dette tungt da jeg hopper og dr.. i denne motoren da jeg har lurt til meg noe annet morro... Håper bare den holder til over sommeren...

 

Plukk ut og test dysene. Jeg har igrunn hatt problemer med å få motoren til å varve to ganger. Første gangen var det en kombinasjon av tett bensinmengdefordeler og dyser. Fikk bytta og bilen gikk som ei kule, helt til katta testa seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får man testet dysene da ? Blir dyrt skal man kjøpe alt for å teste..

Har lyst på ny motor jeg også men er ikke så enkelt å få tak i noe som er bare å putte nedi... Noen som vet om man får godkjent turbomotor i Coupe fwd ?

Du vet kanskje dette Øivind.. Siden du har planer om det å har slik bil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonter øvre del av innsuget, og skru ut alt småpjasket som trengs for å få ut dysene. De kan sitte litt fast, men får du av skinnen som ligger over så er de bare presset nedi.

 

Løsne luftmengemåleren fra filterboksen, slik at du kommer til målearmen og kan bevege denne.

 

Så tar du fem halvlitersflasker, en til hver dyse og legger de slik at bensinen ikke renner ut.

 

Napp ut bensinpumperelèet, og legg en lask over der de to tykkeste pinene sto. Da ska pumpa gå hele tiden.

 

Etterhvert som du nå løfter armen som sitter over filteret skal dysene levere en pen dusj, jo mer du løfter. Du vil også høre på lyden at bensinmengden øker, for opplegget gir fra seg en temmelig høy skrikende lyd.

 

Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha for god forklaring.. får bare se når det blir noe av d da.. er det mye jobb da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, skulle gå på et par timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å hva skal jeg se etter da ? Tilsvarende mengde på alle eller ? Er ikke helt inne på akkurat det her.. :P Derfor greit med et slikt forum å hjelpsomme folk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mengden bør være lik på alle fem ja. Strålen/dusjen bør ligne på nr 2 fra venstre her:

 

injector-spray-pattern.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.