#1 Skrevet Februar 16, 2006 Spørsmål til dere med RS2, eller andre som kjenner til det, kan dere bruke 16" felg på originale RS2 bremser? (322 x 32mm skiver). Vurderer å skaffe RS2 kalippere og størst mulig skiver til et annet prosjekt, men ønsker å kunne bruke 16" felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2006 Org bremser på rs2 er 304 ikke 322. Skal gå med 16" på de uten at jeg prøvd det på min. Mener å ha sett RS2 til salgs med 16" vinterdekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2006 16" går på. En del biler var faktisk levert med dette originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2006 Dette stemmer men da kan man ikke bruke store skiver 16" går på. En del biler var faktisk levert med dette originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2006 Ok, er da 322 skiver til de såkalte "big reds" kalipperne da? (993 biturbo osv) er vel egentlig disse jeg er interessert i, og med skiver ca. 312-322mm. Kan vel bli trangt med 16" felg da kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2006 Ok, er da 322 skiver til de såkalte "big reds" kalipperne da? (993 biturbo osv) er vel egentlig disse jeg er interessert i, og med skiver ca. 312-322mm. Kan vel bli trangt med 16" felg da kanskje? Ja jeg har Big Reds på min, og jeg får akkurat fingertuppen mellom kalipper og felg på 17" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2006 Ja jeg har Big Reds på min, og jeg får akkurat fingertuppen mellom kalipper og felg på 17" Såpass trangt ja, må vel lete etter "vanlige" RS2 kalippere da. S6'en hadde 312mm skiver og 16" felg, så RS2 kalipper med skiver i den størrelsen burde gå greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2006 kommer jo veldig ann på felgene da.... kjører med 305mm og 4 stempla brembo kalipter på min bil.... (ikke rs2) og 7 x 15" felg går akkurat det.... kjører med en felg som er beregna for store bremser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2006 Klaring fra kalipper til felgsenter er jeg ikke så bekymret for, og man kan alltids bruke spacere, men at selve bremseskivene og kalipper får plass inni felgen er vesentlig mer viktig. Regner med det blir spesiallaget løst senter på skivene etterhvert og da kan jeg også bestemme størrelse og innpress selv. Har lyst til å prøve med 322mm skiver og en eller annen Brembo kalipper... Felgene blir i hovedsak Borbet A 9x16 med innpress 15 eller 20. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2006 Såpass trangt ja, må vel lete etter "vanlige" RS2 kalippere da. S6'en hadde 312mm skiver og 16" felg, så RS2 kalipper med skiver i den størrelsen burde gå greit. Min '96 S6 var levert med 15" felg til vinterdekkene. Ingen problemer med HP2 kalipper og 314mm skiver. http://www.brembo.com/CatalogoBrembo/DetailPages/images/tech/c09-772810.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2006 bare for å nevne det så er det veldig lite plass i borbet a 9x16... er jo under en cm. klaring på en orginal golf 2 g60 med 280mm får aldri plass til 322 i den felgen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...