Anbefalte innlegg

Lurer på noen små ting ang min Audi 90 2,2 1985. Forleden dag da jeg skulle hjem begynte det å dampe kraftig fra radiatoren min, åpnet panser og så til min fortvilelse at vannet kom ut i toppen av radiatoren. Tenkte at den sikkert hadde ett lite hull der og fant ut at jeg skulle teste "Stop Leak". Fulgte alle anvisninger på flasken og radiatoren så ut til være tett.

 

Men når jeg tramper litt på gassen eller tar en liten og rolig tur raser tempen opp igjen og dampen står ut i toppen av radiator. Det jeg synes er litt rart er at det ikke kommer noe trykk i ekspansjonstanken... Skal ikke det komme trykk der når driten koker???

 

Har sjekket slangene i toppen og bunnen av radiatoren og når motoren er i gang og en trykker på disse er den øvre hard og den nedre føles tom...

 

Hva kan være problemet her????????????????????????????

 

Trenger hjelp............................: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det og kjøre vann igjennom radiatoren om du kobler på hageslangen?

 

Kan jo høres ut som at den er tett : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres ut som en toppakning er jeg redd, du blåser trykk fra sylindrene og ut i kjølekanalene. Var det slik å forstå at tempen varierte ? Isåfall er det temmelig sikkert toppakningen eller en sprekk i topp/sylindervegg.

Ang. trykk i ekspansjonstanken vil dette falle raskt når systemet er "punktert".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en tur med bilen i dag. Tempraturen raste opp. Når jeg stoppet skrudde jeg opp påfyllingslokket til oljen og der kan jeg ane hvite striper i falsen på lokket. Kjølevannet kjennes sleipt ut også. Ser ut som om det er kommet olje mellom 3. og 4. sylinder (mellom topp og bunn). Er det toppakningen og hva vil dette koste meg å få fikset??????????????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.