Ulyd i motor/girkasse/drivverk?

Anbefalte innlegg

Eg har en 93 Coupe med NG-motor og forhjulstrekk som det har komt en ulyd i. Det høres ut som ventiltikking, men d er ik d. Lyden har blitt gradvis verre, men når eg trykker inn clutchen, forsvinner den..Forandrer seg ikke i forhold til turtall eller hvilket gir eg har.

Kan det være utløserlageret til clutchen som er gåent?

Noen som har vært borti tilsvarende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en 93 Coupe med NG-motor og forhjulstrekk som det har komt en ulyd i. Det høres ut som ventiltikking, men d er ik d. Lyden har blitt gradvis verre, men når eg trykker inn clutchen, forsvinner den..Forandrer seg ikke i forhold til turtall eller hvilket gir eg har.

Kan det være utløserlageret til clutchen som er gåent?

Noen som har vært borti tilsvarende?

utløserlager!! høres sånn ut på beskrivelsen iallefall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om d er mye arbeid med å skifte dette lageret??

Står d i frienden av girkassen, slik at d går an å bytte uten å ta ned girkassen eller må eg demontere girkassen for å bytte d?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om d er mye arbeid med å skifte dette lageret??

Står d i frienden av girkassen, slik at d går an å bytte uten å ta ned girkassen eller må eg demontere girkassen for å bytte d?

Dette kunne jeg med tenkt mej å få et svar på..har utløser havari på s2(snart ivertfall)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ut med girkassa for og skifte utløser lagret ja

selve skifte av lagrtet er fort gjordt

sjekk også simringen på akslingen der lagret sitter og se om den svetter/lekker olje

lurt og skifte denne også når du først er i gang

også lurt og skifte clutch samtidig hvis den begynner og bli sliten så slipper du og gjøre girkasse jobben to ganger ved kort mellomrom forde clutchen ryker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.