Anbefalte innlegg

Hvem kan få slike små skilt som man ser på enkelte biler ?

Øivind Sandvik har et slikt skilt på sin coupe på noen bilder.. jeg vil også ha et sånn skilt. :) Men koster det noe ekstra å kan man få det sånn uten videre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra midten av mai (mener jeg det var) 2005 så er det svært vanskelig å få små skilt, med mindre bilen er typegodkjent med det (noe som heller ikke er spesielt sannsynlig).

På lik linje med alt annet, så er det mulighet for å få fritak fra regelverket, det vil i praksis si at du må sende en søknad til Biltilsynet, avtale et møte slik at de får sett på bilen, vente 2 uker (som er maks behandlingstiden), og håpe på at du kanskje får det godkjent. Det er ikke sikkert at du får dette, selv om du ikke har plass til noe annet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg registrerte opp en Ferrari 612 Scagletti her i høst, og der er det ikke plass til stort skilt, men selv ikke den bilen ble kvalifisert til liten skilt, så jeg måtte bare godta stort skilt. Vel, jeg skrudde skilt på og det ser jo selvsagt ikke bra ut, men hva kan man gjøre? De som bor i Fr.stad kan jo selv komme å ta en titt på den, den står inne i butikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at en god del av Porsche Cayennene som går i Osloområdet (som kanskje er bruktimportert fra USA?) kjører med små skilt (ihvertfall bak).

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok ha noe med hvem som blir saksbehandleren, ja..

 

Denne var innom i fjor sommer når jeg jobbet hos BT, og den fikk innvilget lite skilt bak (lite høyt (enklere å få lite skilt bak enn foran)) etter å ha gjort det jeg skrev over.

 

Edit; Glemte å legge inn link..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få lite skilt bak er ikke særlig vanskelig. Har man ikke plass til det store skiltet får man som oftest lite bak uten noe mer diskusjon. Foran er det MYE vanskeligere å få det til, de vil ha på stort skilt på alle biler uansett. De små er visst nesten ikke lesbare i (de helv*****) fotoboksene, det er visst grunnen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litte skilt foran på Polo, har støpt om fanger slik at det kun passer til litte skilt, har blitt stoppet av biltilsynet og ikke fått noen bemerkning på det, selv politiet har ikke spurt. Kjøpte et parkerings skilt med binde strekk mellom bokstaver og tall, banket det pent in og satt oblat over. Men, DET ER IKKE GODKJ.,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit ka d e i bot å kjøre uten skilt foran da ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få lite skilt bak er ikke særlig vanskelig. Har man ikke plass til det store skiltet får man som oftest lite bak uten noe mer diskusjon. Foran er det MYE vanskeligere å få det til, de vil ha på stort skilt på alle biler uansett. De små er visst nesten ikke lesbare i (de helv*****) fotoboksene, det er visst grunnen..

Ja, den regelen som kom i mai 2005 gjaldt for skilt foran..

Dersom man har lite skilt foran/bak, skal dette forøvrig være godkjent i vognkort.

 

Kay; Det er vertfall 2000 i bot for å ha det i frontruta, men for å ikke ha noe i det hele tatt vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jeg blir omtalt i den første posten... Skiltet er lagt på hylla for godt... Kjørte lenge med skiltet på... Men så sto farbror blå rundt svingen og holdte nesten på å slå meg i huet med noe virkelig hardt... Første han sa var følgende:

 

Hva er det du driver med?

-Ehh hva mener du nå?

Hva slags skilt er det du kjører med?

-Nei... ehh.. mener med det?

- Nå har du to valg... Enten så skrur du av skiltet med en eneste gang, eller så anmelder jeg deg for å kjøre med falske skilter....

 

 

Tror han hadde en dårlig dag... Så dermed ble skiltet liggende på hylla der det har støvet ned i snart 2 år.. Hehe..

 

Boten du får? Aner ikke... MEn kan bli dyrt å bli anmeldt for skiltforfalskning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litte skilt foran på Polo, har støpt om fanger slik at det kun passer til litte skilt, har blitt stoppet av biltilsynet og ikke fått noen bemerkning på det, selv politiet har ikke spurt. Kjøpte et parkerings skilt med binde strekk mellom bokstaver og tall, banket det pent in og satt oblat over. Men, DET ER IKKE GODKJ.,

 

 

Det du sier der går under dokumentforfalsk, treffer du på rett snut kan du få store problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øivind : Din bil er det nærmeste min bil me lite skilt, derfor.. Men det så ikke spesielt originalt ut så hadde mistanke.. :P

 

Da er det bedre å kjøre uten.. :P Blir ikke tatt for dokumentforfalskning ihvertfall.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Nemlig.... Men en annen mulighet om du har de stygge elendige ubrukelige skiltene som jeg kjører med til vanlig nå, så går det jo ann å bestille den nye typen skilt som nybilene kommer med da.. De er jo noe mindre.. Har egentlig fundert litt på dette selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.. Skal bestille slike når bilen blir lakkert å med styling å skal spørrre om lite skilt.. hvis ikke blir d nytypen skilt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du sier der går under dokumentforfalsk, treffer du på rett snut kan du få store problemer.

 

Stemmer det, 97/98 kjørte jeg med POLO II sklit, ble etter 2år stoppet, og fikk ikke så mye pess av politi mannen men biltilsynet som han pratet med var ikke så snill, men fikk bare beskjed om å bytte skiltene og så var det helt OK.

 

Pratet med en som jobbet for biltilsynet vedr dette. Og han slev sier det skal mye til at du blir anmld for dokumentforfalskning så lenge skiltene har riktig reg nr og jeg har stort skilt bak. Finnes faktorer som spiller in, mer tull for det hvis det er skilt laget med klistrermerker på en rein skilt plate og at den ikke har refleks(hva en du kaller det) i skiltet. OG at du har riktige oblater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Jeg kjørte med lite "falskt" skilt på bilen i 1 snau månde (ekte nr, refleksplate osv). Kjørte på denne tiden gjennom 2 tekniske kontroller. Første kontrollen kjørte jeg glatt forbi så var det nr2. Da greide en "hyggelig" kar fra biltilsynet akkurat stoppe meg før jeg var forbi. Han så med en gang at en bil som min ikke skulle ha lite skilt i følge regelverket å tok meg inn. Han ville egentlig skilte bilen av der og da men etter god porsjon uvitenhet fra min side fikk jeg kjøre dirkete bort til biltilsynet å skaffe meg nye skilter. Etterpå måtte jeg vise bilen. Slapp såvidt unna dokumentasjonsforfalskning. Fikk høre mye om hvordan jeg kunne rane banker osv med slike skilt og at det var strengt ulovlig bla bla.

 

Så vil fraråde folk sterkt å kjøre med "falskt" lite skilt slik man får bestilt mange plasser ihvertfall. Ikke gøy om man blir anmeldt for dokumentasjonsforfalskning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

 

noken som fortsatt skaffer små skilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.