Råd/hjelp - evt lakkering av felger..

Anbefalte innlegg

Jeg har 8,5x18" RS4 fra 2005 kjøpt hos Sharif. Jeg aner ikke hva slags merke eller leverandør det er. Poenget er at det var en del små hakk i lakken på alle disse etter de var 'kompisfraktet' til Bergen, i tillegg til at jeg og konen har byttet på å kante fremfelgene litt. Den ene foran ser helt ***** ut etter konen strøk hjulet langs en palle med belegningsstein..

Betalte 8500 for felger og dekk, så de er ikke verdt å bruke mange laken på å reparere, men jeg har ikke penger til å kjøpe nye felger i år igjen, så da må jeg se etter rimelige måter å reparere dem på. Må som et minimum bytte to felger dersom det ikke er mulig å fikse dem. Det er småhakk i alle 4, så en opplakkering er fristende. Jeg har i alle fall ikke lyst å kjøre med de slik de ser ut nå..

Spørsmålene blir da:

Er det 'vanlig' lakk på RS4-felgene fra Sharif?

Hvis jeg vil sparkle og klargjøre disse for lakkering selv, er det spesielle sparkeltyper til aluminium? Hva slags lakk bruker man?

I fall de er pulverlakkert, må man da sandblåse først og deretter få dem pulverlakkert på nytt?

Finnes det noen i Bergen som er behjelpelig med slikt på kvelder og andre ledige stunder? Noen som vet?

Takknemlig for litt input her!

Frederik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg innpå og spør om det samme.... Vurderer å få sparkla og lakkert felgene mine også, da kronene står høyere prioritert til andre deler på bilen.. PS noen som har en link eller tlf nummer til han som retter felger i Askim? (Østfold)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing: Dalseide & fløysand group AS 55526600 Spør etter jan erik

Pulverlakkering: Bergen Eloksal AS 55 98 33 60

Eg betalte 600kr for sandblåsing

Pulverlakkering sa dei 1800kr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, bumper en gammel tråd jeg:)

Pulverlakkering 1800, er det med lakk det?

mvh kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1800 var litt dyrt synes jeg. Betalte 600kr tilsammen for fire felg-senter jeg i Trondheim. Skulle ha 250kr pr felg for hele alufelger. Og kvaliteten på pulverlakkeringen var upåklagelig synes jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åros Industrilakkering tar 1600 for fire felger...har ikke så sinnsykt mange fine farger men de hadde matt sort i hvert fald: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.