dynamo/børste/bateri/???????

Anbefalte innlegg

har en golf 2 gti som har problemer med ladingen. alt kan plutselig funke og plutselig funker ingen ting.. alt av lys og el komponeneter dør nesten helt ut.. bilen går så vidt på 2k rpm også for bensin pumpen får ikke strøm..

 

Så kan eg stoppe den og null sjangse for å få start. starter fint med start kabler..

 

No er batteriet flatt, så tok den med kabler da målte eg over 13v og alt virket. så kjørte eg 150m og da målte eg ca 7v og alt var dødt..

 

Hva kan det være?? er rimelig lei no: mad : står ny regulator på dynamoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det er dårlig jording en plass. Løs kontakt eller ledning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gått over det meste av jord og prøvd å koble til ekstra jord når eg måler,men ingen forandring.. det sto diesel maskin i bilen først. funket fint en periode så begynte disse problemene.. men det var brukt et gti lednings nett så var det rote.. bare tull. så eg kjøpte en gti dele bil der alt funket perfekt. så byttet vi alt av ledninger i bilen det som gikk bak også og fyrte i motoren. og alt funket perfekt. helt til en uke to seinere når eg skulle ta meg en tur, da var alt dødt.. den ville ikke stare eller noe.. og så kom disse opp og ned på ladingen problemene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dynamoen har to røde tykke ledninger og en tynn blå. skal begge de røde på samme plassen? begge gikk ned på starteren på samme koblingspunkt. og den blå gikk inn i bilen en plass,men skal ikke den blå på batterie?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dynamoen har to røde tykke ledninger og en tynn blå. skal begge de røde på samme plassen? begge gikk ned på starteren på samme koblingspunkt. og den blå gikk inn i bilen en plass,men skal ikke den blå på batterie?

Begge skal på samme tilkopling på dynamoen ja. Den blå går via ladelampa til + fra tenningslås.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm redd jeg ikke har noen gode tips, diodefeil i dynamoen kanskje. Den tynne blå ledningen du prater om skal nok ikke til batteriet. Den kommer fra tenningslåsen via ladelampa og går så ut til dynamoen med strøm da du setter på tenninga. ( Lampa lyser ) og jordes via dynamoen. Da du starter bilen og dynamoen begynner å lade blir det også spenning fra dynamoen i den tynne blå ledningen. ( lampa slokner ) Dette er magnetiseringsstrømmen til dynamoen som hjelper til med å indusere spenning i dynamoen slki at ladingen kommer igang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de har forskjellige koblings plasser på dynamo,men samme på starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis batteriet er helt dødt og dynamo funker fint kan batteriet ta så mye spenning at dette kan skje? men da skal eg vel også klare å måle 13v ved å starte bilen og koble av batteriet og måle da..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket jordingen mellom motor og chassis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, den går fra gir kasse til chassi med batteriet og til batteriet. er nok et par små jordinger rundtom også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.