Tilpasse mb felg til audi 5*112 audi specs

Anbefalte innlegg

Hei

Hvem kan utføre den jobben det er med å tilpasse en mb felg til å passe audi 5 bolts bolter, disse er større enn mb sine. Er vel ikke bare å borre selv tenker jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forklar litt nærmere hva du mener nå så kanske jeg kan helpe. eller tenker du på å borre opp selve hullene til boltene, dette er jo ikke noe problem, er vell 12mm på mb og 14 på audi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du har forstått riktig, audi sine bolter er 2mm større, men det er vel ikke bare bare å borre dette selv med black & decker`n? Risikerer vel at ikke hullene blir helt i senter og dermed endrer boltsirkelen med noen tidels millimetere som igjen vil føre til at felgen ikke vil kjennes "rund"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten så kan man ha en bor med styring frampå som man spesialbestille eller sliper selv hvis man har ei litt nøyaktig slipemaskin eller man kan putte den i CNC-fresen som jeg står i på jobb som er sværtsvært nøyaktig :)

Men skal gå hvis du får slipa ned det fremste partiet på en bor til en par-tre hundredeler under målet på hullet slik at du får styring, men kan være litt ekkelt å komme igjennom da i og med at du ødelegger litt av borren.. Men det går.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe problem og borre opp hullene, det er bare å borre med en stor "håndholdt" boremaskin.

Jeg fikk borret opp 4 felger hos WOKAS for noen år siden, jeg ble overrasket da karen tok frem borremaskina.

Hadde sett for meg at det måtte spennes opp og freses.

Men det er som han karen sa, det er hullet i senter som sentrerer felgen.

Mesteparten av konen i bolthullene er fortsatt der.

Per Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

boltene er akkurat like, eneste en må ha er ny avstandsring til navet, siden MB har 66.6mm og VAG har 57,1mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei boltene er ikke like Morten, Tar en en org Mercedes felg (f.eks. AMG) så får en ikke i VAG bolter, hullet er rett og slett for trangt. Er det derimot replica (f.eks. RH) eller andre uorg felger går dette derimot normalt uten problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei boltene er ikke like Morten, Tar en en org Mercedes felg (f.eks. AMG) så får en ikke i VAG bolter, hullet er rett og slett for trangt. Er det derimot replica (f.eks. RH) eller andre uorg felger går dette derimot normalt uten problem.

det var det siste jeg hadde erfaring med ja.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.