Endring av kraftfordeling på syncro.

Anbefalte innlegg

Hei alle bedrevitere:)

Jeg har en G2 syncro, og mener å ha hørt en gang at man kan endre kraften ut på bakdiffen ved å bytte om på noen vakumslanger. Dette skal gi 80% drift bak. Noen som har gjort dette før? Det sies at det er veldig skadelig for drivverket, men kunne vært moro å prøve med det gamle siden eg har ett ekstra rallye drivverk liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må i såfall være til låsen av diffen bak ved reverse, er det eneste som er styrt av vakum på hele systemet. At det er så mye som 80% tviler jeg faktisk sterkt på, ettersom det trolig er fordelingskassen forann som fordeler kreftene.

 

Går en vakumslange bak sammens med bensinslangene, du kan jo prøve å forske litt på det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ingen vakumslanger på fordelingskassen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det fungerer dette slik :

 

Du kan ikke endre noe som helst kraft fordeling så lenge det er snakk om å kjøre fremmover.

 

Viskosen er da begrensningen. I så fall må denne byttes ut.

 

I reverse sitter det en form for sperre i bakaksling som slås inn når bilen settes i reverse - altså kan du få denne til å være innkoblet hele tiden - men det er jo ganske påengløst da viskosen kun overfører kraften i reverse...

 

 

En liten ide som falt inn nå : snu viskosen feil vei - så har du 50/50 fordeling.

 

Mer en 50/50 er umulig da fremdekkene er koblet direkte mot motor er kun bakdekka som på en måte reguleres....

 

tvilsom at drivverket tåler det - men et annet alternativ er jo å fjerne drivakslinger fremme - sett inn mellomaksling i stedenfor - eller sveis fast viskosen - så har du 100 bakhjulstrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om han fjerner drivakslingene, vil ikke diffen overføre alle krefter til den siden som ikke er koblet til mellomakslingen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om han fjerner drivakslingene, vil ikke diffen overføre alle krefter til den siden som ikke er koblet til mellomakslingen? :)

 

Kreftene baktil bakasling tas ut på ytterkant av selve diffen fremme og overføres til "fordeler kassen" via en ring som ligger utenfor den akslingen som overfører kraften til høyre side fremme.

 

hørt flere andre også si at driften bak er tatt ut sammen med høyre frem dekk - men dette stemmer ikke - ligger et tannhjul på utsiden av diffen fremme som tar ut det så det skal virke fint det ......

 

Om noen legger ut eller ser på eksplosjons tegningene så forstår dere bedre..

 

Edit : Men alt av drivverk fra diffen fremme og til hjul bak er vel absolutt ikke dimensjonert for slike krefter da ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.